🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 نیاورید

(ثبت: 265329) آبان 14, 1402 

 

دیگر بس است این همه بحران نیاورید
با خود مدام، مِحنت و حرمان نیاورید

بس خورده است بر تن و جانش لگد؛ شما
دردی دگر به گرده‌ی ایران نیاورید

تا کِی زنید سنگ اَجانب به سینه‌تان
از جنگ تازه پیکر بی‌جان نیاورید

کمتر کنید شعله‌ی قهر و نفاق را
هی آیه از صحیفه‌ی قرآن نیاورید

در روزگار رویش اندیشه‌های نو
از قعر گور، شاهد و برهان نیاورید

گاهِ نوازش است و مدارا، نه انزجار
آئینه را به مسلخ سوهان نیاورید

خبطِ شماست از بَرِ دنیا بُریده‌ایم
از هر دهانِ حادثه هذیان نیاورید

در شهر ما، وسیله‌ی آسودگی کم است
اسباب خشم را به خیابان نیاورید

در سرزمین رستم و اسفندیارها
آشوب را به مرکز میدان نیاورید

شیر است زیر تابش خورشید، تا ابد
شیطانِ بیشه را به شبستان نیاورید

 

 

 

نظرها 16 
  1. صفا یغمایی

    آبان 14, 1402

    درودتان جناب حجت عزیز
    به امید روزهای سرشار از آرامش
    و آسایش .
    🌺🌺🌺

    • معین حجت

      آبان 14, 1402

      درود و عرض احترام جناب یغمایی …
      سپاسگزارم …
      به امید حق 🙏🙏🙏💐💐💐

  2. برهان جاوید

    آبان 14, 1402

    درود بر شما استاد حجت گرامی
    بسیار عالی
    دستمریزاد
    پاینده و پیروز باشید

    🌺🌺🌺👏👏👏❤️❤️❤️

    • معین حجت

      آبان 14, 1402

      درود و عرض ارادت جناب جاوید گرامی …
      سپاسگزارم …
      لطف دارید🙏🙏🙏💐💐💐

  3. طلعت خیاط پیشه

    آبان 14, 1402

    احسنت جناب معین حجت ارجمند
    قلمتان سر سبز
    🌸👏🌸👏🌸🌸👏

    • معین حجت

      آبان 14, 1402

      درود مهر بانو …
      سپاسگزارم…
      زنده باشید🙏💐

  4. مهرداد مانا

    آبان 14, 1402

    من اسلحه فروشم
    و نیاز به یک شرور دارم که هم خودش اسلحه بخرد ، و هم باعث شود دیگران از ترس گزند او مسلح شوند . هر زمان این شرور نتواند ، تولید شر کند . او را بر می دارم و یکی دیگر جایش می گذارم . مگر اینکه خود مردم آن محله او را اخراج کنند که من نیز ناچارم به فکر شروری دیگر باشم در محله ای دیگر … تمام

    • معین حجت

      آبان 14, 1402

      درود مهرداد عزیز …
      حضورت باعث دلگرمی‌ست…
      سپاس🙏💐

  5. علی معصومی

    آبان 14, 1402

    درود و ارادت
    خضرت دوست
    ♡♡♡♡
    🌹🌿🌹🌿🌹

    • معین حجت

      آبان 14, 1402

      درود…سپاسگزارم 🙏💐

  6. سجاد پورخدایار

    آبان 15, 1402

    زیبا و روان بود استاد گرامی

    • معین حجت

      آبان 15, 1402

      سپاسگزارم جناب پورخدایار بزرگوار 🙏💐

  7. غلامحسین جمعی

    آبان 15, 1402

    درود و سپاس جناب حجت دستمریزاد زیبا و به روز قابل تامل است بزرگوار 🙏🙏🙏❤️❤️❤️🙏🙏🙏

    • معین حجت

      آبان 15, 1402

      درود و عرض احترام جناب جمعی بزرگوار…
      سپاسگزارم 🙏🙏🙏💐💐💐

  8. نسرین حسینی

    آبان 17, 1402

    بسیار زیبا و قابل تامل حضرت استاد معین ارجمند
    درودها برشما 🌻🌻👌👌

    • معین حجت

      آبان 17, 1402

      درود بانو…سپاسگزارم
      بزرگوارید 🙏🙏🙏💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا