🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هاتف

(ثبت: 251913) مهر 22, 1401 

 

سحرم دست دعا جانب یزدان کردم
شرح احوال بدان ساقی رندان کردم

هاتفی داد ندایی به من از دفتر دوست
که تفأل به همان دفتر و دیوان کردم

رخ دلدار فروزنده شد از مشرق جام
که به هر قافیه جان را پی جانان کردم

دلم از میکده یک جرعه حقیقت نوشید
که شدم نعره زنان بتکده ویران کردم

بوسه دادم به لب ِساقی شیرین سخنان
طلب رحمت از آن سـرو خرامان کردم

حافظا باده دمادم بده زان جام لطیف
که به الفاظ تو این نظمِ پریشان کردم

 

سینا ورمزیار

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. سینا ورمزیار

    مهر 22, 1401

    درود بر شما جناب لاهیجی عزیز 🌹. سپاس از دلگرمیتون ، نظر لطف و محبت شماست قربان . برقرار و پیروز باشین همیشه 🙏🌺

  2. صفا یغمایی

    مهر 22, 1401

    درودجناب ورمزیار
    غزل زیبائی‌ست دستمریزادوآفرین برشما.
    عذرخواهم، فقط ایکاش مصرع دوم بیت اول را جور دیگری فرموده بودید.
    مثلا
    ” شرح احوال بدان ساقی رندان کردم”
    موفق وشیرین بیان بمانید.

    💐💐💐💐💐💐💐

    • سینا ورمزیار

      مهر 22, 1401

      درود بر شما جناب یغمایی عزیز . سپاس از حسن توجهتون . با شما موافقم . بلحاظ محتوا شاید شرح احوال بجای شرح دلتنگی در این غزل متناسب تر باشد چرا که نخستین پرسش در ذهن خواننده ی شعر معطوف به دلیل دلتنگی خواهد بود …. هر چند که این رابطه در نیایش سحرگاهی نهفته است اما در هر حال جهت رفع ابهام بهتر که اصلاح شود . سپاسگزارم جناب یغمایی عزیز . ممنون 🌹🙏🌺

  3. فریبا نوری

    مهر 22, 1401

    درود جناب ورمزیار گرانقدر

    دلم از میکده یک جرعه حقیقت نوشید
    که شدم نعره زنان بتکده ویران کردم

    🌷🌷👏🌷🌷

    • سینا ورمزیار

      مهر 22, 1401

      درود سرکار خانم نوری عزیز . ممنونم از بذل توجه و لطفی که دارین و سپاس از دلگرمیتون.
      مهرتون مستدام 🙏🌹🌺

  4. منصور فرزادی

    مهر 23, 1401

    درود جناب ورمزیار بزرگوار
    غزلی زیبا و دلنشین خواندم از قلم شریف و هنرمندتان درباره ی حافظ بزرگ

    دلم از میکده یک جرعه حقیقت نوشید
    که شدم نعره زنان بتکده ویران کردم

    حافظا باده دمادم بده زان جام لطیف
    که به الفاظ تو این نظمِ پریشان کردم
    🙏🌺🌹

    • سینا ورمزیار

      مهر 23, 1401

      درود جناب فرزادی عزیز 🌹🌺 سپاسگزارم از لطفی که دارین .
      ممنون از دلگرمی و مهرتون..
      پاینده باشید 🌹🌺🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا