🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هزار توی جهان

(ثبت: 250734) شهریور 12, 1401 

 

“They lose the world that do”
“buy it with much care.”

هزار توی جهان

دلا جهان به چنان آرزو نمی ارزد
که پای آن بنهی آبرو نمی ارزد
هزار توی جهان را هزار افسانست
که شرح قصه کنم مو بمو نمی ارزد
سریر و سلسله و شوکت سلیمانی
فسانه ایست که بر قصه گو نمی ارزد
به چنگ آوری ار کل گنج قارون را
به روز واقعه بر تار مو نمی ارزد
صدای نعره شیران بریده از بیشه
برای روبهکان های هو نمی ارزد
نهفته در دل او بسکه کینه ای دیرین
قمار عمر بر این کینه جو نمی ارزد
سپرده ای دل اگر بر عروس رنگارنگ
چنین عروس بر این رنگ و رو نمی ارزد
به چشم مست غزالان خفته ی در خاک
به خال هندوی آن ماهرو نمی ارزد
چو عمر میگذرد مثل جوی آب روان
به آب رفته ی بر دشتِ جو نمی ارزد
به هر دری که زنی عاقبت رسی بر هیچ
هر آن ز هیچ کنی پرس و جو نمی ارزد
ز عمر رفته مگو حال را غنیمت دان
گذشتِ عمر که برگفت و گو نمی ارزد

#امیر_وحدتی_یگانه

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    شهریور 12, 1401

    به هر دری که زنی عاقبت رسی بر هیچ
    هر آن ز هیچ کنی پرس و جو نمی ارزد
    ز عمر رفته مگو حال را غنیمت دان
    گذشتِ عمر که برگفت و گو نمی ارزد

    سلام بر امیر وحدت عزیز شاعر پاک سرزمینم

    تا توانستم لذت بردم
    از آن اشعار نفیس و دوست داشتنی ست
    درود ها بر شما

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👌🌹🌿

    • امیر وحدتی "یگانه"

      شهریور 22, 1401

      درود فراوان بر طارق ، استاد گرانمایه از خراسان.
      سپاس بیکران از همراهی صمیمی تان.
      🌾🌺🌺🌺🌺🌾

  2. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 12, 1401

    سلام و درود
    بسیار زیباست
    🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹

    • امیر وحدتی "یگانه"

      شهریور 22, 1401

      سپاسگزار مهر ماندگارتان هستم مهربانو.
      🌱🌼🌼🌼🌼🌱

  3. صفا یغمایی

    شهریور 12, 1401

    سلام زیبا بود دوست گرامی وهنرمند
    👏👏👏

    • امیر وحدتی "یگانه"

      شهریور 22, 1401

      عرض سلام و ادب خدمت ادیب فرهیخته جناب یغمایی عزیز.
      بنده نوازی کرده اید گرامی.
      🥀🍏🍏🍏🥀

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا