🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هوا سرد است و آلوده

(ثبت: 253244) آبان 29, 1401 

 

هوا سرد است و آلوده
خیابانها پر از دوده
سر هر کوی و برزن چال و دست اندازِی از وحشت
که خودرو های نو را
کرده فرسوده
درختان زرد و پاییزی
چه دنیای غم انگیزی
قناری در قفس
جان می دهد آسان
به درد مردم بیچاره ی بی نان
به عاشق های بی سامان
کسی پاسخ نمی گوید
در این دوران
شب است و سوز سرمای جگرسوز و
هزاران درد بی درمان
و زخمی در بدن پنهان
برای مرگ هر انسان

اگر قرآن برای زندگی
حرفی نفرموده
بخواب ای شیخ ،آسوده !
بخواب ای شیخ ،آسوده !

 

#مهدی_سیدحسینی

 

 

 

 

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آبان 29, 1401

    درود بر شما جناب سید حسینی گرامی

    💐🙏👏👏👏👏🌺

  2. طارق خراسانی

    آبان 29, 1401

    سلام

    الحق شما شاعر هستید
    چه پایان کوبنده و زیبایی
    دست و قلمت را می بوسم و دوباره می خوانیم :

    ❤️اگر قرآن برای زندگی
    حرفی نفرموده
    بخواب ای شیخ ،آسوده !
    بخواب ای شیخ ،آسوده !❤️

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

  3. فریبا نوری

    آبان 29, 1401

    درودها استاد سید حسینی گرانقدر
    گویا طنز در تار و پود وجود ارجمند شما نهادینه شده حتی در شعر به این غمباری به پایان بندی که می رسیم نا خوداگاه لبخندی بر لبان مخاطب می نشیند و دمی فراموشی از فشار این روزها به همراه دارد
    🌷🌷🌷🌷🌷

  4. زهرا آهن

    آبان 29, 1401

    درود بر شما جناب سید حسینی بزرگوار

    با دیدگاه مهربانو نوری موافقم، با وجود غم سنگین شعر چاشنی طنزی در لایه‌های زیرین آن هست.
    درود بر قلم توانمند شما🌺🌷

  5. طلعت خیاط پیشه

    آبان 29, 1401

    جناب سید حسینی ارجمند
    زیبا سروده اید مثل همیشه
    درود بر شما
    🙏🙏🙏🙏💐🌿

  6. محمدعلی رضاپور

    آبان 29, 1401

    سلام و درود
    خواب شان خوش

  7. فاضله هاشمی

    آذر 1, 1401

    خیلی خوب بود 👏👏👏🌹
    البته گمان میکنم در ابتدای شعر«که خودرو های نو را» واژه ی«که»اضافه است و میتواند حذف شود
    بر من ببخشایید استاد🌹🙏

    • مهدی سیدحسینی

      آذر 1, 1401

      درود بر شما خانم هاشمی
      چون نیمایی وزن داره وزنش بهم می خوره
      سپاس از نگاه زیباتون 🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا