🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 هیولا

(ثبت: 260638) خرداد 21, 1402 

 

اگر دیدی دراین دنیا پسر روزی پدر را کشت
چو شد فیل افکن و برنا بزد بر روی مادر مشت
اگر دیدی برادر را حسادت با برادر کرد
ستم چون ظالمان فرزند اگر دیدی به مادر کرد
ضعیفی دست وپابسته که ناچار از قناعت بود
لگد کردن بر آن مسکین اگر دیدی شجاعت بود
اگر در گوشه ای مردی تلف شد نأش او گندید
به حال مرده ی بدبخت مکن باور کسی رنجید
اگرها واقعیت داشت به روز وشب هزاران است
برای آدم بی رحم شقاوت سهل و آسان است
خداوندا از این خلقت تو را دارم شکایتها
ز بی انصافی انسان تو را گویم حکایتها
خداوند اعطا کردی تو برانسان تفکر را
چو باشد آدمی عاقل به اودادی تدبر را
به او احساس را دادی که بی احساس حیوان است
ملائک را خبر دادی کزو اولی تر انسان است
خرابیها به بار آورد همان انسان که اولی بود
تو گفتی عاقل است انسان ولی دیدی هیولا بود
جنایتها که انسان کرد زبان قاصر زگفتارش
ز من حیوان نگیرد غیض چو حیوان بوده رفتارش

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. خرداد 21, 1402

    اگر در گوشه ای مردی تلف شد نعش او گندید
    به حال مرده ی بدبخت مکن باور کسی رنجید

  2. محمدعلی رضاپور

    خرداد 21, 1402

    سلام و درود تان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا