🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ياران هم نورد

(ثبت: 230472) مرداد 24, 1399 
ياران هم نورد

 

ما شعر خلقتيم كه تفسیر مى شويم
انگورْ دانه ایم که تخمیر مى شويم
هر بار روى پيكرمان زخم، بشكفد
در خون خود رها شده، تطهير مى شويم

در قريه هاى قصه ى ما درد، كدخداست
در بيستون قسمتمان كاخى از بلاست
افسانه ايم و روى تن تخته سنگها
تحرير مى شويم…

افتاده ایم گرچه به گرداب التهاب
اما هنوز صاف و زلالیم مثل آب
مانند آبشار سپیدیم و باشکوه
وقتی از ارتفاع، سرازیر می شویم

با سرنوشت خود سر کل کل نداشتیم
هر آنچه را گرفت، برایش گذاشتیم
با قلب شبنم دلمان داغ، آشناست
در امتداد سوزش تیغ طلایی اش
تبخیر می شویم…

بر شانه های خسته ی هم تکیه می کنیم
لبخند را به ساحت هم هدیه می کنیم
دنیا اگر که بسته دو دست و دو پای ما
در بند، حلقه حلقه ی زنجیر می شویم

صدبار از سقوط رسيديم تا صعود
دنيايمان جدال فراز است با فرود
رویایمان اگر که به کابوس مى رسد
در چهره ی گشاده ی یارانِ هم نورد
تعبیر می شویم…

از دودمان بغض و تبار تبسمیم
اشکیم و در تلاطم لبخندها گمیم
مهد جوانه هاست چنار امیدمان
وقتی دچار تیشه ی تقدیر می شویم

ما سبز باوران ديار حقيقتيم
مؤمن به آيه هاى ستبر طبيعتيم
وقتى شكافت صاعقه ى درد، جان ما،
داريم زير ضربه ى تيغِ نفس بُرَش

تكثير مى شويم…

#غزل_آرامش

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. علی معصومی

    مرداد 24, 1399

    درود ها بر شما
    ارجمند
    و قلمی که ادیبانه است

    ◇◇◇◇
    🌿🌺🌿🌺🌿🌺
    در پناه خدا

  2. رسول رشیدی راد

    مرداد 25, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹

  3. طارق خراسانی

    مرداد 25, 1399

    سلام و درود بر غزل عزیز.

    شاهکارت را خواندم و لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا