🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پرسنلِ قبر!

(ثبت: 270810) تیر 13, 1403 
پرسنلِ قبر!

لطیفه‌ای‌ست مرگ
بی کیِ حجاب
نقاب از چهره بر دارد
خواب‌مان طولانی
طول می‌کشد برایِ همیشه!

قسمتِ جغرافیایِ پایان همین است
بدونِ خلطِ مبحث
هم‌عرضِ مرزِ لبخندِ سکوت
بجا می‌آورد مزهٔ سفالِ ما را خاک!

یگانه انگورها
اناجیلِ انار
ترنج و تمشک و توتِ تورات
لُخت شویم اگر
جامه‌دارمان یکی‌ست!

ـــــــــــــــــــــــ
سیدمحمدرضا لاهیجی
ساکوتی. هند. دهلی‌نو
ـــــــــــــــــــــــ

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. حمید گیوه چیان

    تیر 13, 1403

    درود جناب لاهیجی عزیز و بزرگوار
    هم تصویرِ بسیار زیباییست و هم اشعارِ بسیار جذابیست و سومی عالی بود.
    سپاس از اشتراک اشعارتان.
    بمانید و بتابید
    شاد و سلامت باشید.🌺🌺🌺💐💐💐

    • سلام و درود

      اوقات شریف بخیر

      از بزرگواری حضرتعالی سپاسگزارم

      کلّش یک شعرست قربان، چون در اینجا نمیشه فاصله پاراگراف‌‌ها، یا به قولی هر بندِ شعر را جدا و از هم مجزا کرد جبراً با □ هر پاراگراف و از پاراگراف بعدی جدا کردم!

      سلامت باشید

      • حمید گیوه چیان

        تیر 13, 1403

        درود مجدد جناب لاهیجی عزیز
        شرمنده‌ام. بنده به اشتباه فکر کردم مجزا هستند.
        سپاس از توضیحتان.
        عذرخواهیم را پذیرا باشید.
        سایه‌تان مستدام
        وجودتان سراسر خیر و برکت🙏🙏🙏💐💐💐

  2. امیر راهین

    تیر 13, 1403

    درود استاد لاهیجی برادر گرامی سپاسمندم از نقد حصرت عالی در شعر حقیر
    دونمونه از اشعارتان را خواندم واقعا عالی بود بدون هر گونه تعریف و تمجید دایره احساس و عاطفه شما ستودنی ست سپاس