🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پناه می برم از شر چشمهای عسل

(ثبت: 252577) آبان 8, 1401 
پناه می برم از شر چشمهای عسل

 

به نام عشق، به پروردگار شور و غزل
پناه می برم از شر چشم های عسل

سپیده سر زد و در کودتای نافرجام
شکست خورده دلم چون همیشه، مستاصل

چقدر فاجعه بار است رفته ای و هنوز
میان عقل و دل من بپاست جنگ و جدل

پس از تو زندگی من نشد شبیه قدیم
که سخت خاطره هایت مرا گرفته بغل

هزار مرتبه کشتم تو را درون دلم
هزار مرتبه دل رفت سمت عکس العمل

برای این همه جنگ شبانه خواهم برد
شکایت از «تو و دل» را به سازمان ملل

 

#محمدجواد_منوچهری
از کتاب «گیدا»

 

 

 

 

نظرها 14 
  1. جواد مهدی پور

    آبان 8, 1401

    سازمان ملل هم معلوم نیست قضاوت عادلانه کند!!

    سلام و احترام محضر استاد گرانقدر جناب منوچهری عزیز

    به به

    چقدر عالی و دل انگیز سرودید

    لذت بردم از شعر قشنگتان

    سر بلند باشید به مهر

    درود هااا

    💐🌿🙏👏👏👏👏🌹❤️

    • سلام و عرض ارادت استاد مهدی پور عزیز
      به مهر خواندید چون همیشه
      سپاسگزارم🌹🌹🌹🌹🌹🙏

  2. برای این همه جنگ شبانه خواهم برد
    شکایت از «تو و دل» را به سازمان ملل
    درودها جناب منوچهری. بسیار زیباست غزلتان.
    لذت بردم.
    بداهه ای تقدیمتان:
    مبر شکایت دل را به سازمان ملل
    که در طریقت وی نیست ختم جنگ و جدل
    🥀🥀🥀

  3. صفا یغمایی

    آبان 8, 1401

    درودبرشما عالیست جناب منوچهری عزیز.
    لذت بردم .
    موفق باشید دوست گرامی.
    🌺🌺🌺

  4. آبان 8, 1401

    سلام

    خیلی زیباست

    فقط (هایت) خاطرهایت وزن پر کن است و فکری برایش کنید

    _ سازمان ملل
    فاخری زبان شعر را گرفته و کمی لوس کرده اثر را

    • سلام و عرض ارادت
      سپاس از محبت و نظر لطفتون
      البته هرچند شاعر حق دفاعی ندارد
      اما در مورد «هایت»نه حشو است و نه جدا از کلمه برای پر کردن وزن
      و در صورت چاپ مجدد کتاب اگر نیاز به ویرایش باشد حتما اعمال می کنم
      ارادتمندم و سپاسگزار بابت محبتتون

  5. علی معصومی

    آبان 8, 1401

    درودها بر شما
    چه غزلی زیبایی
    ◇◇◇

    تو شعر دانه ی باران تو واژه ی نابی
    بخوان سرود رهائی به کودکان محل

    بداهه

    🍃🌺

  6. سیاوش آزاد

    آبان 8, 1401

    سلام
    سازمان به اصطلاح ملل وامانده تر از این حرفهاست

  7. سلام و درود
    بسیار زیبا بود و لطیف
    قلمتان روان
    کلامتان گیرا
    دلتان گرم

  8. حسین شیرکوند

    آبان 10, 1401

    🌷💐🌷💐🌷💐🌷

  9. غلامحسین جمعی

    آبان 10, 1401

    درودو سپاس بر شاعر با ذوق و فرهیخته ام

    جناب منوچهری عزیز و گرامی

    دستمریزاد بزرگوار زیبا و دوست داشتنی است

    من که واقعا لذت بردم و در مورد این مصرع

    که سخت خاطره هایت مرا گرفته بغل

    و بکاربردن” سازمان ملل ”

    که دوست عزیزمان اظهارنظر کرده اند در مورد خاطره هایت بخاطر عدم آگاهی و ب

    ضاعت ناکافی ایشان است و در مورد سازمان ملل هم یک نظر شخصی است . و بهترین

    جواب را به اینگونه افراد فروغ فرخزاد داده است .

    بهترین هارا برایتان آرزو دارم

    🙏🙏🙏🙏🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا