🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 پنجه ی ضحاک

(ثبت: 251916) مهر 16, 1401 

 

هر خانه که دیدیم درین دوره ی ناپاک
انگار که بی ریشه ترینست درین خاک

هرجا به بدی یاد شود شهرت جمشید
آن مُلک اسیر است به سرپنجه ی ضحاک

در باورِ هر کورِ سیه خوی سبکبار
هیچ است سراپرده ی تابنده ی افلاک

برخیز که در خرقه ی رذلانه بسوزیم
در شعله ی چنگیزی ِ اسکندرِ سفاک

این جرعه شرابی ست که با زهر بسازند
روییده طنابی به سرِ شاخه ی هر تاک

ماییم که با حادثه ی مرگ ، بمانیم
آزاده چو حلاج ؛ رهاییم ز هر باک

 

منصور فرزادی ۲۰۱۲

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. فریبا نوری

    مهر 16, 1401

    هرجا به بدی یاد شود شهرت جمشید
    آن مُلک اسیر است به سرپنجه ی ضحاک

    درودها جناب فرزادی گرانقدر

    شاعری که در مورد خود، اجتماع، جهان به معرفت ویژه و بصیرت خاص خود رسیده باشد می تواند چنین بیت و چنین شعری بگوید

    🌷🍃🌷🍃🌷🍃🌷

    • منصور فرزادی

      مهر 17, 1401

      درود استاد ارجمند بانو نوری گرامی
      تشکر و سپاس از همراهی و نظرات گرانبهایتان، هنر زرنگارتان همیشه جاوید و سبز در پناه حق باشید🌹💐

  2. م . مانا

    مهر 16, 1401

    سلام
    احساس می کنم یکبار دیگر این شعر را خواندم . در کل شعر مقبول و شریفی بود

    • منصور فرزادی

      مهر 17, 1401

      درودها جناب مانا. تشکر از شما
      احتمالا در سایت شعرنو بود و کامنت شما هم آنجا می‌درخشید سپاسگزارم
      سرافراز و موفق باشید🌹💐

  3. حسین شیرکوند

    مهر 17, 1401

    🌷💐🌷💐🌷💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا