🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چرا شکسته شدی

(ثبت: 253440) آذر 11, 1401 

 

خوشا به حال تو امشب که دل شکسته شدی
تنور خاطره ها را چو کوزه بسته شدی
لبان تشنه ی ما گَر ز آب فاصله داشت
تو آمدی به کنارم , اگر چه خسته شدی
دریغ و درد ز گفته های تلخ ِمگوی
بخوان حدیث مفصل , اگر چه قصه شدی
حرامیان چو به تکفیر گلوی حق زده اند
غدیر ِسرخ ِشقایق به دشت و سبزه شدی
لبان تشنه ی خورشید ندید آب فرات
به قطره های دو چشمت به چاه تشنه شدی
شب و هجمه های عدو , حیله های سُفیانی
به شب چگونه کلید دربهای بسته شدی ؟
هنوز به خاک خرابه نشسته اند زن و مرد
هنوز اطفال مریض اند , تو پیوسته شدی ؟
به صبح رفتن تو , شب شروع ممتد داشت
مگر که ره بگشائی , ز ما گسسته شدی ؟

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا