🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چشم انتظاری

(ثبت: 4372) تیر 8, 1396 

 

چشم انتظاری

 

دلم دیوانگی را ازمن آمـــــوخت

به باغ و بوسـتانم شُعله افروخت

بــــــدوراز آرزوها دست وپا زد

و با یک اشــتـبا در آتشم سوخت

 

 

بدو گـفـتم چه  بابت  بیـــقــراری

که اینسان لحظه ها را مُیشماری

بخود لرزید وگـفت ای وای برتو

چه دانی  ازمن و چشم انتـظاری

 

 

به باغ  خـــــاطـــراتم پا  نهــادم

بــیاد مـوسم وصلـــــم  فــــتــادم

اَنـيــس و مـونسم  ناگه سَفر کرد

فقط چشمان مستش مـــانده یــادم

 

 

گرامی باشد  آن شـبهای  یَــلـــدا

که مـیـنشـسـتم بَرش بی فکرفردا

برام ازعشق وپاکی قصّه میگفت

سر افراز و ملیح و مست وشیدا

 

 

خراب ساغــرش  بودم که باری

سُخن راند از زمستان در بهاری

تـنم لــرزید! پُرســـیدم چه کردند؟

چـــَــکاوکهای گلــباز و قـــناری

سکوتی کردوگفتا وقت تنگ است

بهارعاری زسازوبرگ جنگ است

خزان چون زوکشد گل درامان نیست

دل سرد زمستان سخت سنگ است

 

 

درخت اضـــطــرابــم بارور شـد

ز تــشـویش جـُــدائی چشم تر شد

صدای  اسُتـــخـوانم   را شـنـیدم

که از تنــــهائی  من با خــبر شد

 

نگـیــنـش ماند دستم  یادگــــاری

زچشـمم چشمه ای گردید جـاری

وز آن ایّــام تا اکـــنون که بـینی

فقط من ماندم  و چشم انتــظاری

 

قاسم پیرنظر( سلیم)

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):