🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چند دو بیتی

(ثبت: 248057) خرداد 6, 1401 

چند دو بیتی

عشق آیین قشنگی دارد
شعله و شور و شرنگی دارد
لاله ی خاک شهیدی می گفت
خون دل داده چه رنگی دارد!

کاش آیینه نمی خورد به سنگ
کاش با سنگ نمی رفت به جنگ
کاش این کفتر رویایی را
باز بی رحم نمی برد به چنگ

دل نمی داد و دلآرامم شد
صبح دیرینه ایامم شد
زیر لب ورد زبانش این بود:
وای بر آنکه دمی خامم شد

آسمان اوج پر و بالش بود
کهکشان محو پر شالش بود
فتنه بود و نبود هستی
سیب دلدادگی کالش بود

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    خرداد 6, 1401

    سلام
    وزن دوبیتی مفاعیلن مفاعیلن مفاعیل است

  2. طارق خراسانی

    خرداد 6, 1401

    سلام بر عزیز جانم

    چهارپاره های زیبایی ست

    درودتان استاد

    در پناه خدا
    🌿👏👏👏👏👏👏🌹👌🌿

  3. محمدعلی رضاپور

    خرداد 7, 1401

    عشق، آیین قشنگی دارد.
    سلام و درود بر شما و آیین قشنگ تان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا