🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چهارتا طنز کوتاه

(ثبت: 5312) دی 20, 1396 

سالِ سوم، درسِ آخر، مبحثِ وزن فَعَل

دلبری استاد، من هم کودکی رِند و دَغل

گفت یک مصرع به وزنِ فوق داری؟ گفتمش:

لا لبی الا لبت لا لذتی الا بغل…

*****

عمرت همه صرفِ خنده باشد ایکاش

تک خالِ دلت بَرنده باشد ایکاش

محصولِ مرکباتِ باغِ بدنت

اندازه ی مُشت بنده باشد ایکاش

*****

قومی به جهان پزشکِ ماهر داده

یک قوم حدیث و قال باقر(ع) داده

اینجای جهان که ما در آن زاده شدیم

تا داده فقط ادیب و شاعر داده…

*****

اصلاً هدف این نیست که لوست بکنم

یا خنده به چهره ی عبوست بکنم

دکتر گفته که بعدِ هر وعده غذا

حتما باید سه بار بوست بکنم

 

مهدی صادقی مود

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):