🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 چهل منزل

(ثبت: 216495) مهر 27, 1398 
چهل منزل

“اربعین”
چهل منزلست
هر منزلش چهل سال زخمی را
حکایت
از متابعت و معرفت می کرد
در پی سِرِّ سری که بر نیزه ی خونین می رفت…
مدام دمادمش
فسخ العزایم می کرد…
این خورشید سرخ
بر بحرالحمرای دیگر
بر دشت زخمی و نیزه باران دلم
ظهر تلاوت می کرد
هزار آیت روز
بر لب و دندان
زیر ضرب ستم
ترسیم شطّ شط
خط فرات جنون می کرد
این همه معرفت
در چشم کی می گنجد!
جز قطره اشکی که
در وادیهای غریب
مثنوی حسرت
سر گشته و گم و بی پایان
بیابان می گشت..‌.

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. سلام و درودها

    استاد رشنو بزرگوار

    اجرتان با ابا عبدالله الحسین علیه السّلام

    تقدیمی : 🌹

    یاد کن آن لحظه را از تن جدا
    امر یزدان ، روح را قبضی ،دلا

    افتخارِ آن لحظه ، با دستانِ او
    قبضِ روحی می شوم از تن رها

    ولی اله بایبوردی

    27 / 07 / 1398

    🌺🌺🌹🌹❤️🌹🌹🌺🌺

  2. طارق خراسانی

    مهر 27, 1398

    این همه معرفت
    در چشم کی می گنجد!
    جز قطره اشکی که
    در وادیهای غریب
    مثنوی حسرت
    سر گشته و گم و بی پایان
    بیابان می گشت

    سلام و درود بر استاد گرانمهرم

    بسیار عالی ست

    در پناه خدا🌿👏👏👏👏👏👏🌿

  3. سپیده طالبی

    مهر 29, 1398

    بسیار عالیست
    و زیبا
    درود ها استاد گرامی🌺

  4. درودتان بادا گرامی استاد
    زنده باشید و پرتوان
    قلمتان رقصان به مهر
    سبز باشید و سلامت
    🙏🙏🍃🌺🌺🌺

  5. بهروز قاسمی

    مهر 29, 1398

    اجرتان با اباعبدالله الحسین علیه السلام

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا