🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کاشان من…

(ثبت: 2647) مهر 29, 1395 

کاشـــان مــن ای مهـــد هنرهـای دل انگیز

مــوسیقـــی و نقّاشــی و شعـر و ادب و خط

اسلیمـــی معمــــاری ایــران وطــن توست

ســرمشـــق هنــرهـــای گرانقدر نـه منحط

ترحیبگــــر فـــــرش تــــو بسیـار نفوسند

از بــرن و ویـن تــا پکـن و دهلــی و مسقط

شنــزار «مرنجـــاب» تـو نـازم که روانکوش

در دشـت کویــر اسـت صفابخش تر از شط

سرچشمه ی «فین» تو یکی نهر بهشتی است

کافرشتــه بر آن بـال و پـر آراسته چون بط

هم«قمصر»وهم«برزک» وهم«دُرّه»وهم«خُنب»

روضـــات بهشتنـــد گل افشـــان و مخطّط

از خلـــد چـــو تبعیـــد شـدنـد آدم و حوّا

شـــد خاک تـو بر مقدمشان منزل و مهبط

بــر خاک «سیلک» تــو اگـر سجده نماییم

از برکـــت آنیـــم قـــوی چنگ و مسلّط

خاک تـــو اگر در عـوض سرمـه فروشند

انبوه شـــود مشتـــری،افزوده شــود قط

در وصف تو بس قطعــه و بسیـار قصیده

پـرداختـــه شـــد بـــا غزلیات و مسمّط

تقدیـــم تو بــادا زهنرمند و هنردوست

شعر خوش جاویـد زی از نغمه ی بربط.

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):