🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کالایِ بس سنگین به مُفتی می فروشند

(ثبت: 212869) شهریور 2, 1398 
کالایِ بس سنگین به مُفتی می فروشند

در من یزیدی عشق ارزان عِرض خود را
عرضه به شیطانی ، هوایی نفس ، جانا

عشقی کذایی گر مجازی ، لا حقیقی
هر جا ،سخن اخبار گوید وصفِ دنیا

در تنگنایی ، مانده در گِل ، باتلاقی
تاریخ را گاهی ورق بینی چه غوغا

اندیشه ورزش شد چه گویم خود بدانی
راهی غلط پیموده شد ، حکمی به اجرا

کالایِ بس سنگین به مُفتی می فروشند
کالایِ مردم را ، به حُکمی ضبط ، هر جا

حق باطلی تشخیص لا چون ابیض اسود
خیطی نما ، مرزی نمایان ، گر چه ؟ اخفا

با محتسب ، مُفتی ببینم دیگری را
هم عهد بینم گر چه احکامی هویدا

از یک طرف با رانت خواری سمت دیگر
با اختلاسی ، ظلم بر خلقی ، چه گویا ؟

ماندم به حیرت این چه کاری ای خداوند
حتّی فدک ها روز را ، ضبطی ، خدایا

از کی گله باید کنم ؟ قانون الهی
اجرا به تفسیری که خود رایی بلایا

قانون مکانی با زمانی تا حدودی
حاکم به قدرت شد اَبَر ، حُکمش گوارا

دَم می زند هر کس به عدلی خود ستایی
عادل تویی در بینِ ما ، باری تعالا

عادل تویی میزان میان خلقی که قرآن
نائب به عدلی ،والیِ ، دوران ،میان ما

هر چند طالب عدل او ، مشتاق دیدار
عدلی طلب از والیِ دورانِ جانها

ولی اله بایبوردی

11 / 05 / 1398

 

 

 

نظرها 12 
  1. حسن مصطفایی دهنوی

    شهریور 2, 1398

    سلام و درود
    بسیار زیباست
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 2, 1398

      سلام

      استاد دهنوی ارجمند

      سپاس از همراهی تان

      🌹🌹🌺🌹🌹

  2. امیر جلالی

    شهریور 2, 1398

    اثری که فضایی مملو از اخلاص داشت و با دل نگرانی خاصی نوشته شده بود. بهره بردم و درود بر شما

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 2, 1398

      سلام

      استاد بزرگوار جناب جلالی عزیز

      سپاس از حضور سبزتان با نظرات زیبا….

      شادکام باشید

      🌈🌈🌹🌈🌈

  3. جواد مهدی پور

    شهریور 2, 1398

    سلام

    واقعیات تلخ روزگار را که چپاولگران به آن دامن زده اند به خوبی به تصویر کشیده اید

    درود بر شما جناب استاد بایبوردی گرامی

    بهره بردم

    زنده باشید💐

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 2, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب مهدی پور عزیز

      سپاس از همراهی تان با نکته نظرات زیبا….

      🌷🌷🌸🌸🌸🌷🌷🌈

  4. علی معصومی

    شهریور 2, 1398

    درود و ارادت
    و سپاس از نکات و نقد های پندهای حکیمانه در این سروده زیبا
    🌿🌹🌹🌹🌹

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 2, 1398

      سلام

      استاد معصومی بزرگوار

      سپاس از همراهی تان با دیدگاه زیبا…

      در پناه حق

      🌸🌸🌸🌷🌷🌸🌸🌸

  5. رسول رشیدی راد

    شهریور 2, 1398

    🌹🌹🌹🌷🌷🌺🌺🌺🌸🌸🌸

    • ولی اله بایبوردی

      شهریور 2, 1398

      سلام

      استاد رشیدی پور

      سپاس از حضورتان

      🌈🌈🌸🌸🌈🌈

  6. … سلام استاد🌹

    قدر دل تو خدا تنها می داند و انبیایی که برای همای بشر پل پل شکستند…

    پ………..

  7. ولی اله بایبوردی

    شهریور 2, 1398

    سلام

    استاد ترکمان ارجمند

    سپاس از همراهی تان….

    انبیای الهی مانند ماهیانی در دام در حال جهش و پرش هستند …..

    چه در درون آب باشند یا برون از آب….

    شادکام باشید

    🍃🍃🍃💐💐💐🌿🌿🌿🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا