🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 کنار شاخه نیلوفری

(ثبت: 239653) خرداد 16, 1400 

کنار شاخه نیلوفری

دلم را می برد چشم شراب آلود هندویش
چکادی پرتو افشان رقص موج یال بازویش

امان از ناوک مژگان خون ریز و شرر بارش
فغان از گوشه ی جانانه و دلجوی ابرویش

نگاهی گرم و دستانیکه مثل شط خورشیدند
به گل ها می ترواد شبنم از رخسار نیکویش

اگر از جاده ی شرقی ترین منزل سفر کردی
هزاران چلچراغ از عشق دارد برج و بارویش

نمی دانم چه خواهد کرد با احوال شیدایان
شمیم دل نواز و شاخ و برگ سبز شببویش

بیابان در بیابان بوی مُشکی تازه می روید
اگر جا مانده باشد یک نفس از ناف آهویش

هنوز از فصل زیبای بهاران خاطراتی هست
که فروردین به فرودین شنیدم از پرستویش

به موج برکه در شب های مهتابی نمایانست
کنار شاخه ی نیلوفری پرهایی از قویش

کمی آنسوتر از گلدسته های سبز روحانی
به گوشم می رسد گلنغمه آوای کوکویش

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    خرداد 16, 1400

    سلام و درود

    الحق غزل زیبایی ست

    لذت بردم

    بخاطر آنکه رفیق شفیق بداند با دقت تمام شعر زیبای شان را خوانده ام “ر ” فروردین دوم تایپ نشده است.

    در پناه خدا ❤️👏👏👏👏👏👏👌❤️

    • علی معصومی

      خرداد 16, 1400

      سلام و عرض ارادت
      حناب خراسانی نازنین
      استاد ارجمندم
      سپاسگزار این همه محبت شما هستم
      و شک ندارم که دقت نظر جنابعالی بر همگان اثبات شده است
      ارزوی سلامتی و توفیق روز افزون برایتان دارم
      🙏💐🌹💐🌹💐
      شادکام باشید

  2. عظیمه ایرانپور

    خرداد 16, 1400

    درود بر شما
    روان و دلنشین و زیباست
    لذت بردم🌸🙏

    • علی معصومی

      خرداد 16, 1400

      سلام بر شما
      بانو ایرانپور ادجمند
      و سپاسگزارم
      از لطف نظر جنابعالی
      شادکام باشید

      🌿🌺🙏🌿🌺

      در پناه خدا

  3. کبری محمدی

    خرداد 16, 1400

    سلام
    غزلی بسیار دلنشین و دوست داشتنی
    همه ی بیت ها زیباترین
    پاینده باشید
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • علی معصومی

      خرداد 16, 1400

      سلام و عرص ادب
      بانو محمدی ارجمند
      سپاس از لطف نظر شما
      زیبا خوانده و محبت نموده اید
      دلتان بی غم
      خداوند یارتان

      🌿🌹
      در پناه خدا

  4. درود بر استاد عزیز و بزرگوار

    بسیارزیبا

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا