🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 که همچون والدین آموزگاری چون پدر ثانی

(ثبت: 216485) آبان 19, 1398 
که همچون والدین آموزگاری چون پدر ثانی

کدامین، بیدِ لرزانی اسیرِ نفسِ طوفانی
تعدی تا به این حدی ز علم آموز ارزانی

تمدّن علم خود گویا، لباسی عاریت زیبا
به زیبایی نگر دانا برون از نفس شیطانی

ریاحین بوته گل ها را دهی تعلیم ای دانا
تجاهل عارفی تا کی ، اسیرِ بندِ نفسانی

کدامین باغبان باغی ثمرها را کند ویران
کدامین جلوه اثماری پذیرش علم نادانی

لباسی میش را پوشد فریبد برّه میشان را
هزاران شرم بادا ، بر چنین افرادِ پنهانی

عیان شد بر امانت مردمانی شد خیانت ها
الهی مرد را گویم ، قصاصی ، حُکم یزدانی

بشر را آزمونی ، سلطنت بر نفس خود گویا
که همچون والدین آموزگاری چون پدر ثانی

ولی اله بایبوردی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. امیر جلالی

    آبان 19, 1398

    اثری به غایت زیبا و ارزشمند را از شما خواندم و فراوان آموختم از قلم شما…
    درود بر شما

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 19, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب جلالی فرهیخته

      سپاس از دیدگاه ارزشمندتان

      تقدیمی : 🌺

      .
      .
      از من شنو که پند ، شنیدم ،بگویمت
      آخر شوی تو هم پدر و یادِ دوش کن

      جامی به دست گیر ،که پُر باشد از هنر
      مستانِ علم را ،تو بنوشان و نوش کن
      .
      .
      .
      .
      ولی اله بایبوردی

      🌸🌸❤️🌸🌸

  2. عظیمه ایرانپور

    آبان 19, 1398

    درود بر شمما
    زیباست و پندآموز

    فقط استفاده ی کم از فعل و حروف ربط
    غزلتون رو دچار تعقید لفظی کرده🍃

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 19, 1398

      سلام

      سرکار خانم ایرانپور

      هنگام سُرایش غیر از اندیشه به چیز دیگری فکر نمی کنم ….

      منظور : آرایه های ادبی ….

      فقط فکر را ثبت می کنیم ….

      ممنون از دقت اندیشه تان …

      سپاس از همراهی تان….

      تقدیمی : 🌺

      اندیشه یِ زیبا را ، اندیشه کنم ، هر آن
      اندیشه خودش گنجی چون ذکرِ زبان پنهان

      هر چند کلامی را ، ثبتی کنمش ،جانا
      با جلوه هنر رؤیت ،جاوید به هر دوران

      ولی اله بایبوردی

      19 / 08 / 1398

      🌸🌸🌺🌸🌸

  3. ژیلا راسخ

    آبان 19, 1398

    درودگرامی 👏💐🍃

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 21, 1398

      سلام

      سرکار خانم راسخ

      ممنون از همراهی تان

      🌸🌸🌺🌺🌸🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا