🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 که چه؟

(ثبت: 265181) آبان 10, 1402 

که چه؟

دل می بری به غمزه و ناز و ادا که چه ؟
هی می کنی مرا به خودت مبتلا که چه؟

با هر نگاه پنجره خمیازه می کشی
تا جای جای جاده ی بی انتها که چه؟

هی رخنه می کنی به دل و تازه می کنی
زخمی که کهنه گشته از آن ماجرا که چه؟

در شهر بی نشانه که یادم نمی کنی
ره می زنی به کوچه هول و ولا که چه؟

وقتی که سر به شانه زخمم نمی نهی
گل می دهی به شاخه حال و هوا که چه؟

نصف النهار در به درت را که دیده ای
سر می زنی به نیمه این استوا که چه؟

جغرافیای رفته به تاراج من بگو!
جامانده ای به کشوری از ناکجا که چه؟

♤♤♤

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. معصومه بیرانوند

    آبان 10, 1402

    جغرافیای رفته به تاراج من بگو!
    جامانده ای به کشوری از ناکجا که چه؟
    سلام و درود
    بسیار زیباست

  2. یاد شعر زیبای استاد فقید شهریار در پاسخ ابتهاج افتادم (که چه):

    “سایه جان رفتنی هستیم بمانیم که چه
    زنده باشیم و همه روضه بخوانیم که چه؟
    درس این زندگی از بهر ندانستن ماست
    این هـمه درس بخوانیم و ندانیم که چه؟”

    زیبا سرودید 👌

  3. معین حجت

    آبان 10, 1402

    درود مهندس جان …
    دلنشین و سلیس👏👏👏💐💐💐

  4. برهان جاوید

    آبان 10, 1402

    درود استاد معصومی گرامی
    غزل زیبایی ست و ردیف در این اثر درخشان و زیبا نشسته
    و معمولا بیت اغازین غزل مقصود و هدف شاعر از سرودن ابیات بعدی را به نمایش می گذارد و بیت پایانی ضربه و حرف نهایی را می زند و به نتیجه می رسد
    که در این اثر بصورت برجسته مشاهده می شود
    🌺🌺🌺👏👏👏❤️❤️❤️

  5. مهرداد مانا

    آبان 11, 1402

    سلام
    بیت آخر را باید قاب گرفت

  6. مهدی سیدحسینی

    آبان 13, 1402

    زیباست
    🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا