🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گذرگاه افسوس

(ثبت: 3192) بهمن 5, 1395 

به باغ سبز فلک سروِ سرفراز چه شد؟
سمندِ سرکشِ مغرورِ یکّه تاز چه شد؟

نوایِ بلبل محزون وبی وفاییِ گل
حدیث ناله و معشوق غرق ناز چه شد؟

شمیمِ موسمِ نوروز وگلشن وچمنی
نگارِ خفته بران گلشن ایاز چه شد؟

به سعیِ ناخلفی ساقی از سبوی برید
حضورِ ناخلفان وشب دراز چه شد؟

اگرسبویِ میِ ساقیِ خراب شکست
ردایِ عابدِ یک عمر در نماز چه شد؟

یکی به ماتمِ تلخی یکی به جشن وسرور
دلِ شکسته نگر جشن جام وساز چه شد؟

مسیر پرخطر ونعلِ پارهء درویش
هزار اشترِ قارونِ بی نیاز چه شد؟

شکوهِ کورش وایرانِ تا کرانهء نیل
بلند بیرقِ دائم در اهتزاز چه شد؟

جلال و وحی لطیفِ خدایگانِ غزل
غزل سرایِ غزلهایِ غرقِ راز چه شد؟
جلال پورسلیمانی۱۹تیرماه۹۵

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا