🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گلی بانو

(ثبت: 4447) تیر 19, 1396 

بیا همسو
نفس بانوی دلجو
همه جانم، وجودم ، ناز گیسو
بخوان شعری، بیاور باده، از دل نکته ها گو
دلم بی تو ز خون چون رودِ آمو
چنین خوانم به هر کو
گلی بانو…
»
بهترین های جهانی، خوش باش
دلبر و یارِ نهانی، خوش باش
همچنان فصل بهاری، دانم
دشمن فصل خزانی،خوش باش
نو گلِ دشتِ محبّت هستی
گفتمت گل و همانی خوش باش
آسمانی ست همه شعر ترَت
شاعرِ خوبِ زمانی، خوش باش
زهره با رود[1]، درودت میگفت
زان بجز عشق ندانی،خوش باش
طارق خراسانی
پ . ن 
این اثر تقدیم می شود به دختر عزیزم خانم بهناز علیزاده که در کشور آلمان بسر می برند.
شعر تقدیمی بین شعرای قدیم مرسوم بوده است و این سنت خوب باعث می شود نه تنها اثر مثبت بر روحیه هر دو شاعر بگذارد بلکه نقاط محو شده ای را در تاریخ روشن سازد.

[1] . 
ز چنگ زهره شنیدم که صبحدم می گفت
غلام حافظ خوش لحجۀ خوش آوازم

که حافظ چو مستـانـه سازد سرود
ز چرخش دهد زهره آوازِ رود

زهره : منظور همان سیاره ی زهره است