🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گل حسرتی

(ثبت: 211053) تیر 3, 1398 
گل حسرتی

در عصر ی که آفتاب
تا شانه در افق فرو رفته
خار بوته ها نیز
صاحب سایه های بلند می شوند
درد من
لبخند رضایت ابلهانه
به جان خود زخم زده گان است
تهی مغزان به رسمی متداول
همیشه مقابل را
شمال می دانند
و در فصل کوچ قوهای سپید
کلاغ ها ی سیاه
فرمانروایان دریاچه های یخ بسته اند
درد من
خنده آرامشی احمقانه
زیر وزن ثقیل نادانی است
لقمه های خیانت
جرعه های دروغ
بالش های خالی از سپید وجدان
بنفشه های بی ریشه
منم… گل حسرتی
خوراک بز و استر نمی شوم به فصل چرا
منم ریشه در تن کوه
تنها … ولی
معنای صادقانه
تند باد پرسشم
من
پاییز بی بارشم

(( گل حسرتی )) گلی است زیبا ، شبیه گل زعفران که در دامنه های زاگرس در اوایل پاییز پدیدار می شود . در مقابل خشکی و بی آبی و سختی هوا نیز بسیار مقاوم است . (( گل حسرتی )) در زمانی سر از خاک بر می آورد که تنهاست و هیچ گل دیگری در محیط نیست و هرگز گلهای بهاری را نمی بیند و در مدت حیاتش حسرت دیدن گلهای دیگر را دارد .از این رو است که بومیان به آن (( گل حسرتی )) می گویند .

امیر جلالی –

 

 

 

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    تیر 3, 1398

    درود بر شما جناب جلالی عزیز

    زیبا سرودید

    زنده باشید به مهر

    💐💐💐💐💐

    • امیر جلالی

      تیر 3, 1398

      جناب مهدی پور گرامی ، سپاس از حضور و همراهی شما و درود بر شما

  2. آرزو نوری

    تیر 3, 1398

    زیبا بود

    • امیر جلالی

      تیر 3, 1398

      خانم نوری ارجمند ، سپاسگزارم و درود بر شما

  3. طارق خراسانی

    تیر 3, 1398

    سلام و درود

    عالی ست
    لذت بردم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏🌿

    • امیر جلالی

      تیر 3, 1398

      جناب خراسانی بزرگوار بی نهایت سپاس از لطف شما و درود بر شما

  4. سلام و درود

    دستمریزاد

    🌺🌺🌷🌺🌺

    • امیر جلالی

      تیر 4, 1398

      جناب بایبوردی سپاسگزارم از همراهی و حضور شما و درود بر شما

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا