🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گواهی

(ثبت: 1226) فروردین 25, 1395 
گواهی

گواهی

از “حقوق بی بشر “می رنجم از شیطان پرست 
هر چه بوده بر سر راهش زد و درهم شکست

خون به راه افتاده  از چین و چروک نقشه ام
بس که موشک پشت موشک بر سراپایم نشست

سبز بودم یک مثلث سرخی ام را چنگ زد 
این سفیدیّ کفن با آن سیاهی پر چم است

پرچمی که کودکانم را هوایی کرده است
خود گواهی می دهد آمارشان  در گور هست

کاش آن جغدی که آن شب روی مرز من نشست
لحظه ای آواره می شد خون نمی آمد بدست

قطره قطره باغ زیتون می شود پر بارتر
دیده ام هر بار چشمان جهان را جنگ بست.

عفت نظری