🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گور، گیرِ عرض‌اندامِ گرامر!

(ثبت: 259799) خرداد 2, 1402 
گور، گیرِ عرض‌اندامِ گرامر!

فڪرش را بڪن داروگ!
خبر وقتے لولید لُختالُخت
دورتادورِ نقطۂ ڪلاغ
مستطیلِ درخت
طولش را عرض ڪرد
با ارتفاعِ ناخنِ تبر!

 

آه داروگ
فصلِ مشترڪِ جیرجیرڪ!
مرگوےِ مبارڪ ڪو؟
آهوبرّه ڪجاست؟

نبضِ سبز
_ دلواپس
ڪمڪ
_ هم‌اندازهٔ فریاد
ڪلمہ‌اے بـے‌ ڪس
زمان ڪر ڪس است!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

نَم‌فلسفہ:

ڪر ڪس‌، ڪرڪس، وَ ڪرڪس، ڪر ڪس
نیست، اگر پسوردِ منــدلیف رستگار باشــد!

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

ــــــــــــــــــــــ
سیّدمحمّدرضا لاهیجے
ساڪوتے. هند. دهلے‌نو
ــــــــــــــــــــــ

پ ن:

“مرگو”

پرنده‌اے از دستــۂ گنجشڪان‌، ڪوچڪتر از
فنــچ و زرد رنگ‌‌‌ست، بہ‌ دلیـلِ ڪوتـــاهے
عمرش ڪہ در نهایت بہ ســـہ ماه‌ مے‌رسد
یڪے از نمادِ نمایندهٔ مرگ‌‌ست!

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. ــــــــــــــــــ
    بیوگرافی حسادت
    ــــــــــــــــــ

    حسادت بیش از نیابتِ رذیلت، ریاستِ قتلِ عامِ عقل و دل را عهده‌دارست و آنگونه آدمی را به ورطهٔ تباهیِ ندانم و منیّت و من من اندازد که هوش را مغشوش و روان را خاموش و فرد را دچارِ توهّمِ بیش‌دانی و دشمن‌داری و مشغولِ خودارضایی از خودشیفتگی کند!

    سیدمحمدرضالاهیجی
    از مجموعه سخن سرخ