🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گوهر شبی را یاد آور خود نمایی

(ثبت: 216006) مهر 18, 1398 
گوهر شبی را یاد آور خود نمایی

با او به همراهش کنم سیری به هر جا
هر جا که او باشد منم با او تماشا

با صادقی رؤیا حکایت را بیانی
فارغ ز دنیایی مثالی ای که زیبا

با خالقی زیبا رُخانی آشنایی
هر جلوه اشیا را به کُن کردش مهیّا

گاهی چو نوحی ناخدا کشتی بشد او
گاهی عصایی اژدها در دستِ موسا

گوهر شبی را ، یاد آور خود نمایی
نور از کجا گیرد چو خورشیدی هویدا

چون گوهری فرضی مرا ای جانِ شیرین
دور از جنون هر چند مجنون جلوه آرا

ایامِ روزم در گذر ، ما بینِ خلقی
چون می شود شب خلوتی تنهای تنها

بر آسمانی می کنم گاهی نگاهی
دیوانه ای چون ماه بینم محو سیما

بی حد جهان خورشید پنهان در مداری
سیری کنم هر جای عالَم ای که دانا

از عرش بودم گر هبوطی شد به فرشی
هر چند فرشی سیر عرشی را تمنّا

رؤیایِ صادق را طلب ، والی ، رهایی
چون بنده ای صالح رها از جیفه دنیا

ولی اله بایبوردی

17 / 07 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    مهر 18, 1398

    از عرش بودم گر هبوطی شد به فرشی
    هر چند فرشی سیر عرشی را تمنّا
    سلام و درود
    عالی ست
    ناگهان تغییرات شگرفی در سرایش بوجود آورده اید
    این نشانه اراده ی آنحضرت است.
    لذت بردم
    در پناه خدا
    🌿👏👏👏👏👏❤️🌿

    • سلام

      جناب استاد خراسانی اندیشه نگار

      ذوق هنری سیّال است به یک نما دیده نمی شود بارقه ای باید ….

      سپاس از همراهی سرو مانندتان ….

      شادکام باشید در تمامی حال …

      تقدیمی : ❤️

      فلک را سرخگون دیدم دمی هان
      که همچون خوشه ای گندم نمایان

      بخاطر خوشه گندم بود آدم
      جدا از آسمان جایی چه آسان

      ولی اله بایبوردی

      18 / 07 / 1398

      🌈🌈🍃💐🍃🌈🌈

  2. امیر جلالی

    مهر 18, 1398

    اثری کنگره ای را خواندم که لبه هایش گاه پایین بود و گاه بالا… حسی بود متغییر ولی در کل که از بیرون بر آن نگاه می کنی کاملا یکدست و زیبا بود.
    همچون همیشه بهره بردم و دلنشنی بود نیز…

    • سلام

      جناب استاد جلالی ارجمند

      سپاس از همراهی تان با دیدگاه زیبایتان

      ممنون از حضور سبزتان

      تقدیمی : 🌷

      گر چه والی ،دید شیطان را به راه
      شد مصاحب با هم اویی ، کرد آه

      می کشیدش آه ،می گفت ای اله
      کی برون از شرِّ شیطان رانده جاه

      ولی اله بایبوردی

      18 / 07 / 1398

      🌸🌺🌷🌹❤️🌹🌷🌺🌸

  3. آفرین استاد بابیوردی.
    سبکی جدید است در سرایش
    موفق باشید

    • سلام

      استاد ارجمند جناب زمانیان عزیز

      سپاز از همراهی تان

      پایدار باشید

      🌈🌈🍃🌿💐🌿🍃🌈🌈

  4. سلام ودرود استاد عزیز

    🌺🌺🌺🌺🌺🌺🍃💐

    • سلام

      استاد ارجمند جناب فتحی بزرگوار

      سپاس از حضور سبزتان

      🌿💐🌿🍃🌷🍃🌿💐🌿

  5. علی معصومی

    مهر 18, 1398

    سلام و درود
    🌿🌺🌺🌺🌺🌺
    شادکام باشید

    • سلام

      استاد معصومی ارجمند

      سپاس

      پایدار باشید

      🍃🌿💐🌿🍃🌈

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا