🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 گویند جنون دارم ولی……

(ثبت: 268033) اسفند 8, 1402 

 

خوش دارمت گرمای دل، راهت به قلبم باز شد
شاید ببندد رخت خویش، تاریکی و سرمای من

در سوز و سرمای جهان، دنبال آتش رفته ام،
می آید  او  پایان  شب، بر  قله یِ  سینای  من

گویند جنون دارم ولی، معشوقه را گم کرده ام
بی شک که پیدا می شود، نور دل بیتای من

بودم پشیمان از سخن، آمد به بالینم سکوت،
می‌گفت با من نکته گوی، ای مرغک مینای من

پیدا شوم، پنهان شوم، در چشم او زندانیم،
هرگز نپرسد تا ابد، از هوی من از های من،،،

گفتم لبت  را جز لبم، هرگز  نده بر بنده ای،،
استاد  ما اخمی نکرد، از گفته یِ بی‌جای من،،

میگوید او صد راز دل، از هرچه در فردا شود،
هر دم بیاموزد  مرا، استاد  ناپیدای  من…

گفتم خدا را مدتی، در آسمان گم کرده ام،
گفتند  پیدا می شود، عمق  دل  بینای  من

گفتم به عرشت چون رسم، با کفر ویران میکنم
هو گفت ویران کرده ام، خاکستر زیبای من،

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    اسفند 8, 1402

    درود بر شما
    عارفانه ای زیباست
    فقط در مصرع اول بیت سوم کمی از وزن خارج شدید🌹

    • محمدعلی افضلی

      اسفند 9, 1402

      درود بر شما بانوی فرهیخته
      سرکار خانم ایرانپور
      ممنونم از نگاه زیبایتان
      شاد باشید
      🌹🌷🌺

  2. س ن روشن

    اسفند 9, 1402

    درودبرشما،
    بسیارخوب سروده اید👏👏🌹💐

    • اسفند 9, 1402

      درودها بر شما …
      ممنونم از نگاهتان
      شاد باشید
      ❤️🌹🌷🌺🌸🌷🌹🌹🌹🌷🌺🌺🌸🌺🌷🌷🌹❤️🌹❤️❤️🌹🌷🌺🌺🌸🌸🌺🌷🌹❤️❤️😍😍😍😍😍😍❤️🌷🌷🌺🌹❤️🌷🌷🌸🌷🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا