🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یاد آدم کن به حوّایی نگاه

(ثبت: 237144) اسفند 26, 1399 
یاد آدم کن به حوّایی نگاه

 

علّتی لا ، از نگاه زن ، دلا
مرد افتد کنج دیواری نما

یا به عکس آن ماجرایی ای عزیز
از نگاهی مرد افتد زن ، چرا ؟!

یاد آدم کن ، به حوّایی ، نگاه
کفو یکدیگر شدندشان هر کجا

گر چه گاهی اهرمن نفسی چنان
هر یکی را گاه ، اغوایی ، خطا

یاد آن دم کن هبوطی هر یکی
روی خاکی منزلت ، دور از سما

گر سماوی زندگانی داشتیم
حال را رؤیت که دردی را دوا

در تمامی حال ، مردی با زنی
با زنی مردی تفاهم یک صدا

بین خلقی زندگی روزی فنا
یاد اویی را کند ،هر دم ،ثنا

خالقی را حمد گوید هر دمی
هر چه در عالم نشانی از خدا

جفت هر یک شد اُناثی با ذکور
با ذکوری هر اُناثی ، برملا

ناقدا پندی شنو حرفی بگو
ابتدا راهی ببینی انتها

یاد مجنونی کنی از روزگار
یاد خاطر عشق افتی ای رها

پایبندی عشق را رؤیت هنوز
گر مجازی ، با حقیقت ،آشنا

ولی اله بایبوردی

23 / 12 / 1399

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. کاوه ایزدیار

    اسفند 27, 1399

    👏👏👏👏👏
    🌸🌸🌸🌸🌸

  2. حسین شیرکوند

    اسفند 28, 1399

    🌷🌻🌺🏵️🌸🌹💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا