🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یاعلی و یاهو ….

(ثبت: 1816) تیر 4, 1395 

ســـری کــــه ســـروری کائنات بــا او بود

ز نــــاسپـاســــی امّــت بـــه روی زانو بود

دلــــی کــه مخزن اسرار غیب بود و شهود

شکستــــه از غـــم یـــار شکسته پهلو بود

گـل محمّــــــدی گلشــــن جــوانمــردی

که داغـــدیـــده ی یاس کبود خوشبو بود

فــدای آینـه ی «هـل اتــی علــی الانسان»

کــه از بـــرای بشــــر جاودانــه الگو بود

فنــــا کننــده ی باطل کــه در قلمرو حق

بـــرای خــاطـــر اســــلام در تکاپـو بود

بــه روز عــــدل مجسّم ببین چه آوردند

جمــاعتـی کــه طلبگارشــــان ترازو بود

خلافت وفدک ازاوی همسرش شدغصب

که دوره دوره ی دین پوستیـن وارو بود

علــی نبی نه ؛ ولی نور چشم جمله رسل

علـــی خدا نه ؛ ولی برترین خداجو بود

علــی یگانـــه ی اعصار در همه دوران

علــی تجلّـــی دادار در فــراســـو بود

خوشاکسی که چومن وردصبح وظهروشبش

همـــاره زمزمه ی یـا علـــی و یاهــــو بود.

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):