🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 یڪ حنجره اذان بہ ڪلیساےِ بـے تویـے!

(ثبت: 259025) اردیبهشت 8, 1402 
یڪ حنجره اذان بہ ڪلیساےِ بـے تویـے!

عشق بر چانہ‌ٔ قنوتِ صندلے لم
پل زد اسپرمِ اشڪ
در چشماچشمِ پنجره!

 

ریختِ پلّہ عوض
سوادِ باغچہ ڪم
سایہ‌ درحالِ ارتحال
قدِّ پیشانےِ درخت ڪوتاه
طنابِ رختِ باردار
_ آبستنِ ویارِ آفتاب
اتاق با فقہِ ارفاق
_ تُنگ
_ تَنگ
_ کوچڪ
آیینہ مثلاً ڪنایہ‌اے بـے ڪابینہ
زمین و دیوار بہ‌ مقدارِ زیاد
_ مثلثِ برمودا
هوارِ سماور، خاموشا
قندان، غمدان
گُلِ و اسلیمےِ فرش در غش
شیشۂ عینڪِ لڪنتہ
_ پُر از رگِ تَرَڪ
دنیا شبیہ‌خوانےِ “جیغِ بنفش”
عقل، پیر
وقت، دیر
دل، ڪودڪِ بهانہ‌گیر!

 

آه!
آخ!
چہ بود بد!
چہ بد بود
آزادِ آزاد پستچـےِ باد
سرِ ساعتِ هارِ اتّفاق
بہ احترامِ معبدِ منطقِ ڪلاغ
نبشِ خانوادهٔ بزرگِ دیروزِ زندگے
پخش ڪرد بخش بخش
همراهِ بوـےِ مرگ
شبنامۂ فوق‌العاده‌ْ تیتردرشتْ ڪہ:
ماهِ نو تا همیشہ رفت
ماهِ من هم‌مسیرِ نیست
بـےٖ بـےِ بـے همیشگےست!

ـــــــــــــــــــــــ
سیّد محمّدرضا لاهیجے
ساڪوتے.هند
ـــــــــــــــــــــــ

پ ن:

لڪنده = لکنتہ