🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 𖣔 فقہِ فقیہِ چشم! 𖣔

(ثبت: 265445) آبان 19, 1402 
𖣔 فقہِ فقیہِ چشم! 𖣔

════════════════════
𖣔 اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یا اَبا عَبْــــدِاللَّہ 𖣔
════════════════════

غم‌داغِ مشتــــرڪ یعنے: فِـــراقِ تو

یعنے: دلے ڪہ هست خـاڪِ عِراقِ تو

════════════════════

یعنے: نہ راهِ پـــس دارد نہ راهِ پیش

اهــلِ جنـونِ عشـق، اهــلِ رِواق تو

════════════════════

یعنے: بہ بنـــــدگے آزاد و دائم‌ است

_ مشتاقِ حضــــرتِ پُر اشتیــاقِ تو

════════════════════

یعنے: نمےبَرد ســـر در ســـراےِ ڪس

جــــایـے نمےرود دور از مَــــذاقِ تو

════════════════════

یعنے: بخـــاطرت میلِ سفــــر ڪند

تا ڪشورِ خطـــــر، بِالْاِتِّفــــاقِ تو

════════════════════

یعنے: نمےشود ممڪن جـــــدا شود

مهتابِ مُعتـــرف بر سیم‌ســـاقِ تو

════════════════════

یعنے: عــــلاوه‌بر جان می‌ڪنــد فدا

رُوحِے فِـــــــــداڪ اگر با ارتزاقِ تو

════════════════════

ســاقے ندا دهـــد هیـــزم بیــآورد

عالم بہ‌خــدمتِ شمــسِ اُجـاقِ تو

════════════════════

مُردن مُعلّق‌ست زیرا همیشــگےست

آیاتِ غمــــــزه یا عشوه‌فِـــراقِ تو

════════════════════
𖣔 اَلسَّلامُ عَلَیْڪَ یاثارَاللَّہِ وَبْنَ ثارِه 𖣔
════════════════════

════════════
سیّدمحمّدرضا لاهیجے
ساڪوتے. هند. دهلے‌نو
════════════

 

 

 

نظرها
  1. معین حجت

    آبان 20, 1402

    درود و دستمزیزاد جناب لاهیجی👏👏👏💐💐💐

  2. صفا یغمایی

    آبان 20, 1402

    درودها جناب لاهیجی گرامی
    آفرین برشماو اندیشه‌ی نابتان
    بسیارزیبا با ادبیاتی بکر
    موفق وسربلندباشیداستاد.
    🌺🌺🌺

  3. سجاد پورخدایار

    آبان 22, 1402

    بسیار زیباست،چه سعادتی بالاتر از مدح اهل بیت رسول(ص)👌👌👌

    • سلام و درود جناب پورخدایار
      بامداد نکو

      از لطف و محبّت حضرتعالی
      سپاسگزارم!

      به حق اهل بیت علیهم‌السلام سعادتمند و خوشبخت باشید