🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 🔥انســــــان … حیوان!🔥

(ثبت: 264916) آبان 3, 1402 
🔥انســــــان … حیوان!🔥

خوش به حال دنیز و تام و عسل*
که سگ و گربه اند و مینا نام

هر سه در خانه همدمان منند
تا نیفتم به ورطه ی اوهام

🕊🕊🕊

هر سه حیوان خانگی با من
در تعامل نه همچو انسانند

معرفتمند و باشعور و مرام
پایبندان عهد و پیمانند

🦜🦜🦜

هر سه را می دهم چو آب و غذا
گاه گاهی کنم نوازششان

قدردانند و شاکر و ممنون
دل من برده طرز سازششان

🐈🐈🐈

در جوار من آدمی چندند
می گزندم چو عقرب و افعی

کارگر نیست لیک بر آنها
عملیات رفعی و دفعی

🐉🐉🐉

نام خود را نهاده اند انسان
بو از انسانیت نبرده ولی

در همه باغ وحش های جهان
نیست مانند این ددان دغلی

🐕‍🦺🐕‍🦺🐕‍🦺

بیشعورند و پشت هم انداز
هم ریا کارو مردم آزارند

گوش این را برندو آن رانیز
بعضآ از کاسبان بازارند

🐇🐇🐇

مرگشان باد ننگشان چون هست
به جهنم روند چون اشرار

گویم از جورشان به درگه حق
وقنا ربّنا عذاب النّار

🐐🐐🐐

حضرت حق نصیب کس نکند
دیوهایی شریر اینگونه

دم سوراخ بنده سبز شدند
مارهای موافق پونه

🪱🪱🪱

اژدهایند هر یکی وحشی
که هجوم آورند و دل بدرند

آبروی هرآنچه آدم خوب
این پلیدان بی صفت ببرند

🦅🦅🦅

یاد دارم که شاعری استاد
که مرا بود یار همنفسی

گفت این عده را بران از خود
نرسیده ست خیرشان به کسی.

🧟🧟🧟

*اسامی حیوانات خانگی ام
(که بر سبیل طنز برایشان گفته ام :

من سه حیوان خانگی دارم
گربه و سگ و دیگری مینا

هر سه را دوست تر همی دارم
از زن خویش و بچه هام اینا…!)

🐦‍⬛️ 🐦‍⬛️

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آبان 3, 1402

    سلام و‌درود بر حضرت استاد خوش عمل کاشانی گرانمهر

    عصری ست که حیوانات بهتر از برخی آدمیانند و‌این نشاندهنده روزگاران بسیار تلخ امروز است.

    امروز فکر کردم من‌گرفتار بودم حال می بینم دوستان پاک فرصت حضور در سایت را نداشته اند .
    صبح فرصت من به اندازه خوانش یک شعر بود و‌باید بسرعت میرفتم‌ تا کارهایی را به انجام برسانم از آن فرصت توانستم غزل خانم‌آرامش را بخوانم .

    در پناه خدا شاد و سلامت باشید 🌱👏👏👏👏👏👏🌱

    • درود بر استاد طارق خراسانی عزیز
      متأسفانه اغلب اعضای سایتها و گروهها سایت و گروه را وبلاگ شخصی خود تصور می کنند.می آیند شعرخودشان را می گذارند و می روند و کار به کار شاعران دیگر ندارند.اهل شعر و ادب می خواهید در همان وبلاگهای خصوصی ــ البته نه همه شان ــ بیابید.من وبلاگی با عنوان شعله ی آواز دارم روزانه تا 700 نفر هم از آن بازدید کرده اند.میانگینش کمتر از 200 نفر نیست….همین جا ختم کلام کنم به صرفه نزدیکتر است!!
      🌸🌸🌸🌸🌸🌸🌸

  2. درودها جناب استاد
    بسیار عالی سروده اید بسیارعالی
    در پناه حق💐🌿🍃🙏💐🌿🍃🙏💐🌿🍃🙏🍃🌿💐

  3. معین حجت

    آبان 4, 1402

    درود استاد بزرگوارم …
    مثل همیشه عالی👏👏👏💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا