🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آرزو …

(ثبت: 5903) اردیبهشت 6, 1397 
آرزو …

به   پیری   آرزومندم   که   از   نو    نوجوان باشم
نکورویان     بزم      افروز     را       آرام جان باشم

تخیّل های   کاذب    از سرم    گر     دست بردارد
صداقت   پیشه سازم     یاد    یار   مهربان باشم

اگر    درد کهن    در جام     ریزد     ساقی   محفل
به    نوشانوش در رقص آیم و بشکن زنان باشم

بشویم    چشمها     را     از    غبار تیره ی   پندار
زلال وصاف ، جاری چشمه ساری ازجنان باشم

از   انفاس    بهاری    چون    نهالی  تازه برخیزم
سزاوار    دل  من    نیست    در  بند خزان باشم

به  مهرویی  که بامن  دست یاری داد  با شادی
صداقت   را کنم سرمشق و یکدل یکزبان باشم

به   دورانی   که    عشق ناگهانی  یاربامن شد
رها    از   خود  شوم    یک اتفاق  ناگهان باشم

به    روز ناگزیری    در گریز    از    وهم  شیطانی
چرا باید  به عشق تازه ی خود  بدگمان باشم؟

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):