🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آل سقوط (قسمت چهارم )

(ثبت: 6087) خرداد 12, 1397 

آل سقوط قسمت چهارم 

ادامه درد دل با پیامبر اکرم(ص)و تجدید بیعت با او

سرزمینی برگزیده در زمین
میزبان رحمت…للعالمین

آن همه خون دل و جنگ و جدال
پارتی و پول و هوس امری محال

کودکی طعم یتیمی خورده ای
لذّتی از این جهان نابرده ای

هم پدر،،هم مادر و هم دایه مرد
دوست و دشمن حق تو یکباره خورد

سمبل مهر و وفا و سادگی 
روزهای تیره دلدادگی 

آن همه کوشش برای رفع جهل 
نُدرتا دنیا به کامت گشته سهل

گاه خاکستر ،،گهی دشنام و تیغ
گوش ها ،،کر،بحر این صوت بلیغ

دخترت کشتند و بیتت نیز هم
در دیارت سالها خوردی تو غم

گاه در غاری و گاهی سر به دشت
صبر از صبرت همی دیوانه گشت

بردن نام حُسینت جرم شد
حرمت و مهر یزیدان نُرم شد

خسته ام آقای من نیلوفرم
من خسی اندر سرای حیدرم

سینه مالامال این زخمابه هاست
آدرس شعب ابی طالب کجاست؟

جایگاه خاتم پیغمبران
سرور و سالار هر چه بهتران

سرزمین وحی،،ملک عاشقان
دادخواه قطعی مستضعفان

حوزه شان نزول جبرئیل 
یاس شیطان در نبردی با خلیل

آن همه اعجاز از سوی خدا
ثبت وحدت بین هر شاه و گدا

گشته نازل صحبتِ اَللهِپاک
هر کرانش حرفها دارد به خاک

جایگاهی اینچنین قدسی مآب
با یه مشت دیوانه گردیده خراب

حرف بسیار و دلم از درد خون
دوست دارم زین جهان آیم برون

تیغ ها اندر غلاف و مصلحت
جمله دنبال فراغ و عافیت

یا رسول الله ،،،،من ایرانی ام
منزجر از کینه و ویرانی ام

عفو گردان گر ادب قی میکنم
گفتگو با لفظ مهمل میکنم

از شما آموختم در زندگی 
دم به دم با دوستان دلدادگی 

مشق رحمت ،درس بخشش بی حساب
دوری از جرم ،کوشش از بحر ثواب 

بعد آن گفتی که با خصم و عدو
کُن مدارا تا نگردی مثل او

در نهایت گر که دیدی دشمنی
دست یازیده به مام میهنی

آفت ناموس و ایمانت شده
احترام دین تو برهم زده

بر تو تکلیف است تیغت برکشی 
جام طاقت را سریعا سر کشی

دست ظالم کرده کوته بحر دین
اعتدال مخلوطی از مهر است و کین

یا محمد خود ببین و حکم ده
نسبت حیوان به این دیوان بده؟؟؟ 

پایان قسمت چهارم علی احمدی …..حادثه

نظرها
  1. Z .M

    خرداد 12, 1397

    درود برشما جناب احمدی گران ارج

    بسیار زیبا و عالی

    قلمتون هماره مانا و نویسا

    در پناه حق

    • علی احمدی

      خرداد 13, 1397

      بانو میرزایی گران ارج سپاس از همراهی شما بزرگوار

  2. رضا زمانیان قوژدی

    خرداد 12, 1397

    درودتان باد جناب احمدی عزیز

    • علی احمدی

      خرداد 13, 1397

      عرض ادب استاد زمانیان گرامی سپاس از همراهی شما بزرگوار

  3. احمد نوری

    خرداد 13, 1397

    درود دوست شاعرم

    از این مثنوی زیبا بسیار لذت بردم

    دست مریزاد درود بر اندیشه ی زلال و زیبایتان

    • علی احمدی

      خرداد 13, 1397

      زیبایی عنصر لاینفک نگاه فاخر حضرتتان می باشد بنده نوازی فرمودید استاد نوری گرانمایه مانا بمانید به مهر

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا