🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آهن دلان ..

(ثبت: 2531) مهر 8, 1395 

بسمه تعالی

کار صیقل می کند آیینه با آهن دلان

زنگ خود بینی نباشد در دل زیبا رخان

 

غیبت ما می کند هر کس که قدرش کمترست

از قضا قد می کشد اندام ما تا آسمان

 

من تـو را بردم   ولی دل را برایت باختم

زندگی یعنی مدارا با همین  سود و زیان

 

کار قیچی می کند هر کس سخن چینی کند

خرمن دل را به آتش می کشد داغ زبان

 

عصر بی مهری ست ، در آیینه غیر از آه نیست

ما عقب ماندیم صد ها قرن از پای زمان

 

عشق تنها راه نا امن ست  در دلدادگی

این حکایت را گواهی می کند پیر و جوان

 

با لب خاموش هم  مثل خطیب ماهـری

الامان از این خموشی های گویا ، الامان

 

جواد مهدی پور

نوشته شده در ۱۳٩٥/٧/۸

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):