🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 آواز خون آشام

(ثبت: 397) آذر 30, 1394 
آواز خون آشام

به دل وقتی خدایم بی نشان، بی نام می آید
رسول غم بدون آیه و پیغام می آید 

به خنجرهای درهم رفته بر پیشانیت سوگند
سپاه کفر هم با پرچم اسلام می آید

غزلپیمانه ی دوران پر از باران سرمستی است
چرا ساقی به پیش من بدون جام می آید؟

پری چشمی که پروازش،دو بال دیدنم را بست
برای دیدنم در لحظه ی اعدام می آید ؟

به قدری ریختی در جام گل، خونابه ی خورشید 
که از حلقوم شب آواز خون آشام می آید 

ازاقیانوس آرام نگاهت خوب فهمیدم
که خیزاب بلا از ساحل آرام می آید

قلم فرسایی باد و هزاران شعر گیسویت 
چه شعری ! بیت بیتش با هزار ایهام می آید

پس از مرگم حدیث مهر را از آسمان بشنو
سرآغاز حیات عشق ،بی انجام می آید

عادل دانشی 9 مرداد 1394