🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 استاد و شاگرد

(ثبت: 251281) شهریور 25, 1401 

 

داشتم این بنده‌ی بی ادّعا
ساده‌دل شاگردِ اهل و بی‌ریا

درس‌خوان بود و زرنگ و با ادب
در پی کسب هنر هر روز و شب

پلکان رشد را طی می‌نمود
هی فضیلت بر فضیلت می‌فزود

شعر‌پاکش هم‌چو گل‌های بهار
باطراوت نغز و خوش‌نقش و نگار

یک‌شب آمد نزد من با انکسار
سربه پائین لاله‌ی معکوس‌وار

گفت ای استاد بی‌مثل و قرین
خاتم علم و ادب را تو نگین

پرسشی دارم تو پاسخ بازگوی
گَرد نومیدی زرُخسارم بشوی

دوش بردم شعر خود در محفلی
محفلی شاداب و خوب و خوشگلی

سربسر بودند در آن انجمن
سعدی و پروین و حافظ مرد و زن

شعر خواندم گرچه چون دُرّ خوشاب
ژرف وشیرین و روان مانند آب

شعر‌های آبکی مقبول شد
گوهر نایاب من معزول شد

گفتمش”اُنظُر اِلی مَن قال”را
جانشین کردندبر”ما قال”‌ها

پ . ن :

حدیث منسوب به مولای متقیان امیرالمومنین علی
علیه السلام که می‌فرمایددرباره‌ی حکمت وسخن حق که :
اُنظر الی ما قال ولا تنظر الی من قال.
ببین چه گفته شده است و نبین چه کسی گفته است.

۵شنبه ۲۴شهریور۱۴۰۱

 

 

 

نظرها
  1. آرمان پرناک

    شهریور 25, 1401

    درود بیکران بر شما
    بسیار زیبا بود
    بهره‌مند شدم از نقش قلمتان
    سلامت و پاینده باشید
    🙏🌸🌸🌸🌸

    • صفا یغمایی

      شهریور 25, 1401

      درودوسپاس جناب پرناک عزیز
      و بزرگوار.
      لطفت ومحبتتان مزید.
      پاینده باشید.
      🍃🙏🙏🙏🍃

  2. مهدی سیدحسینی

    شهریور 27, 1401

    درود جناب یغمایی
    با آرزوی سلامتی و توفیق الهی
    🌹🌹

    • صفا یغمایی

      شهریور 30, 1401

      درودوسپاس جناب حسینی نازنین .
      متشکرم ازلطف وبزرگواری شما.
      🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا