🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اسلام ابوسفیانی – مثنوی درد 11

(ثبت: 250364) شهریور 4, 1401 

 

چهره ها خوش ظاهر و باطن همه زنگار سخت
قلبها آلوده و فطرت فراموش ، روی تخت

البسه تلبیس و رنگارنگ و مملو از ریا
گفته ها خالی ز هر مغز و مفاهیم ، بی حیا

روی انگشتان پر از انگشتری تسبیح بدست
بر لبش ذکر دروغین می کند در کنج بست

در میان مردمان ظاهرصلاح و توی خلوت رنگ نگ
نوکر نفس و اجیر شهوت و در دل چو سنگ

نزد مردم او نمی نوشد شراب و شهد و شور
در خفا او می خورد خون از یتیمان تا به گور

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 4, 1401

    قلمتان سرسبز
    🌺🌺🌺

  2. الیاس امیرحسنی

    شهریور 4, 1401

    درود برشما
    حقیقتا که چنین است .🌺🌺🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا