🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اشعار کوتاه ۵

(ثبت: 253738) آذر 15, 1401 

 

(۱)

آی‌ی‌ی شعرِ ناگهان!
ای واژه‌های فشرده
وزن‌ِ تو را
فقط شاعرها می‌فهمند!
-سپیدی!؟
-زلالی!؟
-غزلی!؟

***
آه…
تنها الفباست که
تو را با کوله‌ای
می‌تواند به گُرده بکشد!.

 

(۲)

دارد،،،
بزرگترین قحطی‌ی قرن
شکل می‌گیرد…
قحطی عشق…
رُکنی که،
کمتر از قحطی‌ی
-آب و
– نان نیست!

 

(۳)

یادت؛
و یادگاری‌هایت را
در سبد زباله گذاشتم…
***
من،،،
تو را می‌خواستم
نه یاد وُ
یادگاری‌هایت را!

 

(۴)

اوج می‌گیرم؛
چون “هه‌لوی به‌رزه‌ فه‌ر”
گرچه مرزهای سرزمینم محدود است؛
اما
انتهای آسمان کوردستان
–ناپیداست.

 

(۵)

مرگ
نام دیگر کردستان است
اینجا تمام بلوط ها
یا سر زده می شوند
یا می‌سوزند؛
تا ققنوس وار
در خاکستر خود جوانه بزنند!

 

(۶)

آه ای باور آفتابی دشت
در خاطر رمه‌های میش
اینجا تمام سبزه‌ها
سیاه پوش جوانه زندنی مانده‌اند
گویی هرگز موسی به رسالت
گوسفندان شعیب دل نسپرد
تا صفورا
آوازه‌خوان رمل‌های بیابان‌های بی‌پایان شود.

 

#زانا_کوردستانی

 

 

 

 

نظرها
  1. جواد مهدی پور

    آذر 15, 1401

    کردها ایرانی ترین اقوام این مرز و بومند و همیشه زنده اند

    از اشعار پاکتان بهره مند شدم

    درود بر شما

    💐🙏👏👏👏👏🌹

    • سعید فلاحی

      آذر 18, 1401

      ارادتمند استاد مهدی‌پور گرامی هستیم🌹🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا