🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 اقیانوس غم ؟

(ثبت: 243110) آذر 7, 1400 

 

او که از تدبیر ما نالید رفت
مرگ را چون پی به تن مالید رفت

بی شک اندر دفتر نامرئی اش
خواری امروز ما را دید رفت

مثل مادر کز جگرگوشه ش جدا
جای اشک از دیده خون بارید رفت

همچو شبنم ساده از دامان گل
سوی اقیانوس غم لغزید رفت

چون پرستو ناگزیر از فصل کوچ
پر گرفت از آشیان رنجید رفت

مثل باران نم نم و بی ادعا
سمت سیلابی روان غلطید رفت

با خروش و رانش کوه ریا
تار و پودش مثل (بم) لرزید رفت

چون نسیمی رهگذر از باغ و بر
حال گل را نیمه جان پرسید رفت

سایه ای که افتاد بر آبادی اش
آفتابش را نهان بلعید رفت

خسته از اندیشه‌های‌ خام بود؟
سوی آغوش خدا خندید رفت

پیرنظر(سلیم) پاییز ۱۴۰۰

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. فریبا نوری

    آذر 7, 1400

    چون پرستو ناگزیر از فصل کوچ
    پر گرفت از آشیان رنجید رفت

    درود جناب پیرنظر گرامی
    🌹🌹🌹🌹

    • قاسم پیرنظر

      آذر 7, 1400

      سلا برسرکار خانم نوری گرامی

      از حضورتان سپاسگزارم

      قدم رنجه فرمودید

      در پناه خدا یباشید…..🌷🌷🌷

  2. درود بر شما
    زيباست
    قلمتان سبز🌷

    • قاسم پیرنظر

      آذر 7, 1400

      با سلام ودرودر
      گرامی بانوی وطنم خانم ایرانپور
      از حضور سبزتان سپاسگزارم

      درپناه خدا باشید ….🌹🌷🌹🌷🌺

  3. خسرو فیضی

    آذر 7, 1400

    . صفحه استاد آنقدر زیبا و سرشار از محتواست که هرگاه آمدم
    . در جذبه آن همه زیبایی دقایق طولانی در اسارت بوده ام .
    . اسارتی که درس زندگی می داد 🌺🌿🌹
    . روزگارتان شاد و خرم باد 🌹

    • قاسم پیرنظر

      آذر 7, 1400

      سلام دوست گرانقدرم جناب فیضی عزیز
      از حضور و مهرورزیتان سپاگزارم
      در حضورتان می آموزم استاد نلزنین

      ایامتان آرام باد🌹🌹🌹🌹

  4. طارق خراسانی

    آذر 7, 1400

    خسته از اندیشه‌های‌ خام بود؟
    سوی آغوش خدا خندید رفت

    سلام بر استاد پیر نظر گرانمهر

    مانند همیشه مهمان غزلی زیبا از شما بوذم

    در پناه خدا شاد زی… 🌿❤️👏👏👏👏👏👏👌❤️👌🌿

    • قاسم پیرنظر

      آذر 7, 1400

      سلام استادم
      وس
      درود پیرمرادم جناب خراسانی بزرگوار
      از ذره نوازیتان بسیار سپاسگزارم

      مقدمتان 🌹🌹🌹🌹🌹🌹باران

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا