🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 این شبها ….

(ثبت: 1705) خرداد 23, 1395 

خراب از میگسـاری هــای نامحـدودم این شبها

بزن مطرب که سرمست از نوای رودم این شبها

بـه مستی ذکـر یـاسبّـــوح یـاقــدّوس می گویم

که محکمتـر شـود عهـد من و معبـودم این شبها

عجب حــال خوشــی دارم که در پیمــانه پیمایی

مسیـــر کعبـــه ی مقصود را پیمـــودم این شبها

به مـــی سجّاده رنگین کردنم شـوری دگر دارد

که با هـرسجده برسرمستـی ام افزودم این شبها

دعــایـــم در هـــــوای استجــابـت نــوربار آمد

که دست افشان به هربزمی شراب آلودم این شبها

به محــراب دعـــا خــوش می نماید پرتوافشانی

درخشانتــر ز خورشیـد اختـر مسعودم این شبها

گهی خنـــدان ز بــوی می گهی نالان ز ســوز نی

کجا یک لحظــه از تسبیــح غافل بودم این شبها؟

درِ مسجــد به رویـــم بست وقتی زاهـد خودبین

کلید از مـی به دست آوردم و بگشودم این شبها

بیا ای ســاقـــی و تطهیـــر کن از آب آتشـگون

قسم بر آیـــه ی تطهیــر ، تار و پــودم این شبها

ز ســـکر بـــاده ی توحیـــد بود از ساغر وحدت

رهایی گر ز کثـــــرت یافتم آســــودم این شبها