🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ای دل مباش غمگین، کز باده بی نصیبی

(ثبت: 1645) خرداد 15, 1395 

وقتی خدا نخواهد، دریا شود کویری
جنگل شود بیابان، در چنگِ موش، شیری

وقتی خدا بخواهد ، هامون شود گلستان
مکتب نرفته باشد، استادِ بی نظیری

ای دل مباش غمگین، کز باده بی نصیبی
بی باده خوش توانی، با غم کنی دلیری

از پادشه چه نانی؟ خواهد گدای مسکین
او آمده رباید، نان از کفِ فقیری

یک نکته ای بگویم، بر جمله ی عزیزان
 کاین نکته را شنیدم  یک روز از دبیری

در روزگارِ غم خوش، بر صبر پنجه افکن
باشد که از حضیضی، آیی تو بر سریری

طارق بخوان به شادی ، آوازِ دلپذیری
یابد مگر رهایی … از بندِ غم اسیری

»

هر چه زندان در جهان نابود باد

از خدا این است استدعای من