🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بال جنم

(ثبت: 244990) بهمن 11, 1400 

بال جنم

تا دیده را به جوهر نم آفریده اند
دل را بپای غصه و غم آفریده آند

با آنکه غصه بوده فراوان و غم زیاد
گویا به جای شادی کم آفریده اند

با نغمه های ساز گسل های زندگی
زیری به اوج گوشه بم آفریده اند

دنیا بهانه بوده که ما باخبر شویم
این عرصه را به خاک عدم آفریده اند

آهسته تر برو که زمان با تو می رود
ای گل تو را قدم به قدم آفریده اند

آری اگرچه شعله بجانی نهاد و رفت
پروانه را به بال جنم آفریده اند

بیهوده نیست طالع و اقبال هر کسی
عشق تو را برای خودم آفریده اند

 

 

 

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    بهمن 11, 1400

    سلام و درود و ارادت، احسنت بر شما

  2. درودها بر شما استاد معصومی
    بسیار زیبا و دلنشین سروده اید
    قلمتان نویسا، موفق باشید
    @};- @};- @};- @};- @};- @};- @};-

  3. سلام و صد آفرین جناب معصومی بزرگوار.
    🙏🌿🌿🌿🙏

  4. طارق خراسانی

    بهمن 11, 1400

    بیهوده نیست طالع و اقبال هر کسی
    عشق تو را برای خودم آفریده اند

    سلام بر امیر سخن پاک
    حقا که عنوان ملک الشعرای زیبنده ی آن شاعر تواناست

    عالی بود

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌❤️🌿

  5. درود حضرت دوست
    گمانم سهو القلمی رخ داده باشد در مصرع سوم . چون دو هجا وزن کم دارد.باید گفته شود (( هر چند غصه است فراوان و غم زیاد ))

    • کمال کمالی

      بهمن 11, 1400

      درودو سپاس بزرگوار

      دستمریزاد زیبا و دوست داشتنی است ولی همانطور که جناب محمدی فرمودند با توجه به تقطیع زیر حداقل یک هجا کم دارد

      تا دیده را به جوهر نم آفریده اند
      تا، دی،دِ، را ــ بِ، جو، هَ،رِ ـــ نم،آ، فَ،ری ــ دِ، اند
      مستفعلن ــ مفاعلُ ــ مستفعلن ـــ مفا
      ***************
      دل را بپای غصه و غم آفریده آند
      دل، را، بِ، پاــ یِ، غص، صِ ،وُ ـــ غم، آ، فَ، ری ــ دِ، اند
      مستفعلن ـــ مفاعلُ ــ مستفعلن ـــ مفا
      ****************
      هر چند غصه فراوان و غم زیاد
      هر،چن، دُ،غص ــ صِ، فَ،را، وا ــ نُ، غم ، ز،یا ــ د
      مستفعلن ـــ فعلاتن ـــ مفاعلن ، فع
      با پوزش از دخالت نسبتا بیجایم

      با مهرو ارادت فراوان
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹

    • علی معصومی

      بهمن 11, 1400

      دزودها جناب حاج محمدی نازنین
      حق با شماست
      آنچه که گفتی حقیقت است🌿🌺

    • علی معصومی

      بهمن 11, 1400

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا