🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 باورهای پوشالی

(ثبت: 248887) تیر 8, 1401 
باورهای پوشالی

 

روی باورهای پوشالی عقابی لانه کرد
باد سردی کاکلش را با کِرشمه شانه کرد

زیر تیغ چنگ هایش جنگلی خوابیده بود
زادگاهش را برای زندگی ویرانه کرد

جغد دانا را شبانه در کناری کور کرد
پیله های بغض را در چشم ها پروانه کرد

پنجه هایش را درون سینه ی سنجاب برد
گرگ پیر گله را هم وعده ی صبحانه کرد

جان جنگل را برای جوجه هایش می جَوید
خون آهو را برای جوجه ها پیمانه کرد

او نه تنها هیچ رحمی در دل سنگش نداشت
تازه تا آنجا که می شد صید بی شرمانه کرد

خانه اش بر قله ی مستحکم یک کوه بود
بر بلندای جهان کوچکش آشانه کرد

سروها با برگها از نو درفشی ساختند
کاویان برف و باران لانه را ویرانه کرد

ظلم پا بر جا نخواهد ماند را با چشم دید
او که خون ساکنین سبز را پیمانه کرد

 

 

 

 

نظرها
  1. درود
    زیبا سروده اید و آمورنده
    🌺🌺🌺

  2. علی معصومی

    تیر 8, 1401

    سلام بر غزل بانوی شعر
    لیلا صالح ارجمند
    ◇◇◇
    چه خوب شد که امدی
    چه خوبتر که دیدمت
    ◇◇◇
    بسیار هم عالی…که :
    “کلاه خسروانی از سرت افتاد و خندیدی”
    لیلا صالح
    برای ان غزل ناب
    کلاه از سر برداشته ام
    ◇◇◇
    و دعاگویتان هستم
    🌿🌹🌿🌹😍

  3. سلام و درود و خداقوت 🌹🌹🌹

  4. م . مانا

    تیر 9, 1401

    سلام
    و چقدر دلم برای برخی قلمها تنگ شده بود از جمله شما
    غزلتان مطابق معمول زیبا بود و شعر از چند جانب قابل بررسی و واکاوی
    اول انتخاب عقاب به‌عنوان نماد ستمگر در این شعر که می تواند وجوه متعددی را شامل شود و برای تعقیب سمبل عقاب به میتولوژی برخی ملتها و نیز کاربرد تصویری این پرنده در برخی ممالک باید سرک کشید

    دوم لانه ی ستم را دست طبیعت نابود می کند که باد و باران نیز هر دو به فراست و کنایت آمده است و از این رهگذر نیز می توان قصه ها نمود و شرح ها نوشت .

    سوم غنی بودن شعر از نظر صنایع ادبی ست و نیز از بابت استحکام مصالحی که به کار برده .

    اینجا روستایی در تربت حیدریه س . خسته از کار برگشتم و روی پشت بام ستاره ها را نگاه می کردم ، پیش از خواب گفتم سری به سایت بزنم شاید حالم کمی عوض شود و خرسندم که اکنون پای شعر شما مطلب می نویسم

  5. امیر بهنام گل

    تیر 29, 1401

    درود، ظلم پا برجا نخواهد ماند👏👏👏🌹🌺🌹🌺🌹🌺

  6. طارق خراسانی

    مرداد 12, 1401

    سلام لیلای عزیز

    غزلی زیبا مانند همیشه
    ظلم ستیز و هشدار دهنده

    درود بر تو

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👌🌹🌿

  7. سلیم حمادی

    شهریور 13, 1402

    بانو لیلا صالح

    واقعا خوشحالم که افتخار خواندن آثار ارزشمندتان نصیبم شد .
    درپناه حق باشید،🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا