🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 با فروغ آشتی کنیم ….

(ثبت: 256256) بهمن 25, 1401 
با فروغ آشتی کنیم ….

 

من بر این گمان و باورم
که شعر بی دروغ
قدکشیده و نفس کشیده
با فروغ…
یک نفر بر این عقیده صحّه می گذاردو
می رود به راه روشن خودش
کیست آن نفر؟
به زعم من
شاعری که صاف و صادق است
با منِ خودش
*
سالروز مرگ اوست
در حیاط خلوت سپیدی از خودم
زیر بوته های نورسِ
همیشه قهر با خزان
یاد و نام اوست شمع خاطرم
گرچه مرگ جاودانه ای چو او
هیچ گاه نیست باورم
*
کاش بر سر مزار او
می نشستم و به یاد مهربانی اش
آنچه جاری همیشه آشنایِ
شعرهای اوست
حرف می زدم
روی سنگ بغض کرده ی مزار او
جای قطره قطره های آب
گوله های برف می زدم
*
کاش با فروغ بی دروغ
آشتی کنیم…
او همیشه زنده است
او نمرده است
سهم شعر هیچ شاعری
به نام او
مهر قهر با توام نخورده است
*
او همیشه زنده ای که عشق را مدار بود
روح آشتی کنان نوبهار بود
گرچه سالهاست رفته از کنار ما
مهربانی همیشه جاری سروده هاش را
با خودش نبرده است
کاش با فروغ بی دروغ آشتی کنیم.

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    بهمن 25, 1401

    او همیشه زنده ای که عشق را مدار بود
    روح آشتی کنان نوبهار بود

    هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق

    سلام و درود بر استاد بزرگ و بی نظیرم
    زیبا سروده ی تان مرا بیشتر به شما نزدیک کرد
    چرا که شما خود شاعری توانا و بی نظیری هستید که در عصر ما زیسته و دست بسیاری از شاعران در راه مانده ی شعر را گرفته و به حرکت در آورده اید.
    قدر دان تمام زحماتتان هستم

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌👌🌱

  2. امین رشیدی

    بهمن 25, 1401

    در حیاط خلوت سپیدی از خودم
    زیر بوته های نورسِ
    همیشه قهر با خزان
    یاد و نام اوست شمع خاطرم

    قلم زیباییست
    حظ بردم استادم
    عااالی

  3. *قابل توجه دوستان ارجمند:
    شعر با «فروغ» آشتی کنیم…از معدود سروده های نیمایی فرزندم محمدحسین خوش عمل است که اغلب سپید می سراید.متأسفانه فراموشم شد ذیل شعر اسم ایشان را بگذارم.

  4. امیر دادویی

    بهمن 25, 1401

    سلام استاد

    به به چه غزل زیبایی.

    درودتان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا