🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بدهکاران بانکی

(ثبت: 246633) فروردین 14, 1401 

 

چه گُلی بر سر این ملت مظلوم زدید ؟
شصت میلیون فقیرند چه بر آب زدید ؟
مال محروم به چنگال بدهکاران است
باز بر هجمه ی دزدان مهر تایید زدید ؟
عالمان خرقه ی تبلیس به تن پوشیدند
به کدام حادثه در مدرسه فریاد زدید ؟
منبر و مسجد ما پُر شده از مداحان
پس چرا با غم امروز به بیراهه زدید ؟
چشم تجار به کاخهای لویزان دوخته
تا کجا ساختمانها , همچو شداد زدید ؟
مشق انصاف ز گهواره به گور خطی نداشت
تا به کی آتش یکپارچه بر باد زدید ؟
سوخت پروانه و شمع و رُخ یار از بیداد
وانگهی خون جگر سوخته پیمانه زدید ؟
هر کجا چشم ببیند سقف بشکسته عیان
کوخ بشکسته شد و کاخ چو افسانه زدید ؟

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. سیاوش آزاد

    فروردین 14, 1401

    سلام زدید یا زده اید؟
    نگاه کلان به مسائل گاه لازمست و در آن نگاه مسائل جایگاه واقعی خویش را یابند و عرضیات ذاتی پنداشته نشود

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا