🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 برّه آهو

(ثبت: 268165) اسفند 14, 1402 
برّه آهو

جهان جای قشنگی نیست بی سر حلقه ی مویت
به دام افتاده ی عشق تو هستم…برّه آهویت!

کمین کردی و جانم را گرفتی با چه شلّیکی!
مرا از پا در آورده ست تیزی دو ابرویت

خدا را شکر ایمانت زبانزد شد در این عالم:
چه کفرم را در آوردی تو با آیینِ هندویت!

“گل سرخ عزیز من” هوا را پر کن از عطرت:
مرا از شش جهت سوی تو جاری می کند بویت

به دل آرامش عشقت کشیده بادبانم را
بگیر ای ناخدا از من هوایی را که پهلویت…

دل دریایی ات را می کشانم سمت ساحل ها
گرفتارم به امواج پریشان گشته در رویت ..

شکستم سجده ی خود را…نمازم را که باطل بود
از اوّل قبله باید ساخت سمت معبدِ كویت…

معصومه بیرانوند
۱۳ اسفند ۱۴۰۲

 

 

 

نظرها 13 
  1. فریبا نوری

    اسفند 14, 1402

    درود. شعر زیبایی است فقط بیت گل سرخ عزیز من در مصراع دوم به دلیل اشکال نحوی (هر بویت) نیاز به بازبینی دارد.

    • معصومه بیرانوند

      اسفند 14, 1402

      سلام و عرض ادب
      خیلی ممنونم
      سلامت باشین
      با بویت درسته؟
      راستش این شعرو بی ویرایش گذاشتم

      • فریبا نوری

        اسفند 14, 1402

        درودی دوباره. گزینۀ بهتری است اما باز هم خالی از اشکال نیست. درست ترین حالت این است که (بویت) مستقل بیاید مثلا: مرا از شش جهت سوی تو جاری می‌کند بویت

  2. طارق خراسانی

    اسفند 14, 1402

    سلام‌

    غزل زیبایی ست

    در پناه خدا 🌱👏👏👏🌱

  3. حمید گیوه چیان

    اسفند 14, 1402

    درود بر شما بانو بیرانوند بزرگوار
    شعر بسیار زیباییست
    سپاس از به اشتراک گذاری این اثر دلنشین
    شاد و سلامت باشید👏👏👏💐💐

  4. برهان جاوید

    اسفند 14, 1402

    درودها و افرین
    بسیار زیبا و خیال انگیز
    👏👏👏🌹🌹🌹

    • معصومه بیرانوند

      اسفند 14, 1402

      سلام و عرض ادب
      خیلی ممنونم از حضور و نظر لطفتون

  5. معصومه بیرانوند

    اسفند 14, 1402

    سلام و عرض ادب
    خیلی ممنونم از حضور و نظر لطفتون

  6. علی معصومی

    اسفند 15, 1402

    دزووودها خانم بیراوند ادیب را

    به رقص اورده باد لعنتی را طره مویت
    به زیر اورده گندم زار ها را یال بازویت

    مرا کی می بری تا ساحل ارام چشمانت
    خبر کی می دهی از برکه و فوج پرستویت

    بداهه
    غزلی زیبا که با چکش کاری
    زیباتر هم خواهی نمود
    ♤♤♤
    تو را با شعر محکم می شناسم
    تو را از جنش شبنم می شناسم

    ادیبی شاعری حرفی نداری
    اگر چه باز هم کم می شناسم
    🌺🌺🌺
    توفیق یارتان
    شاعرانه بمانید به مهر

    • معصومه بیرانوند

      اسفند 15, 1402

      سلام
      وقت بخیر
      خیلی ممنونم از حضور و نظر لطفتون
      سلامت باشید بله حتمآ تغییراتی خواهد داشت

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا