🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 بر بالِ خود پروانه پَر رقصاند

(ثبت: 261990) تیر 27, 1402 

 

از اشتیاق از بس که شد سرمست
بر بالِ خود پروانه پَر رقصاند

از این شعف آیینه حظ می‌بُرد
شمعی مگر بر سر شرر رقصاند

دل انبساط از شور و شادی داشت

@@@@@

چشمانِ ماه آیینه می‌پایید
از آسمان بی‌وقفه دورادور

قُمری که در گلشن ترنّم کرد
برخویش می‌بالید جوراجور

《از اشتیاق از بس که شد سرمست》

@@@@@

پا بر رکابِ عشق می‌تازید
از عشق، جان چون شعله‌ور گردید

سرشار شد دل از قراری محض
غم از بساطش دربدر گردید

《بر بالِ خود پروانه پَر رقصاند》

@@@@@

سرداد آوازی طرب انگیر
بلبل شد از گلشن مشامش مست

از فرطِ شادی بیخود از خود شد
گُل بود از بس چون که رامش مست

《از این شعف آیینه حظ می‌بُرد》

@@@@@

گمگشته‌اش انگار شد پیدا
آیینه چشمش تا به نور افتاد

صبحی دمید و غنچه، گُل خندید
پروانه بزمش پُر سرور افتاد

《شمعی مگر بر سر شرر رقصاند》

@@@@@

من بودم و 《او بود》 و عشقی بِکر
مشهد، هزار و سیصد و اندی

پرسید از من دوستم داری؟
گفتم: جُزَم تو هست دلبندی؟

《دل انبساط از شور و شادی داشت》

@@@@@

 

 

 

نظرها 11 
  1. معین حجت

    تیر 27, 1402

    بسیار فاخر و فنی سروده اید استاد جان …
    درود بر شما👏👏👏💐💐💐

    • درودا استاد عزیز و ارجمند 🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹و بسیار سپاس🌹🌹🌹🌹🌹

  2. مهدی سیدحسینی

    تیر 27, 1402

    درود جناب حاج محمدی
    زنده باشید ان شاء الله 🌷🌷

  3. سینا دژآگه

    تیر 27, 1402

    سلام و عرض ادب جناب حاج محمدی عزیز
    مثل همیشه شعرتان شیرین و خلاقانه است.قلم عمرتان رقصان بر صفحه‌ی تقدیر.
    زنده باشید🌺🌸🌺🌸

    • سلام علیکم و سپاس فراوان حضرت دوست🌹🌹🌹زنده باشید و شاداب🌹🌹🌹🌹🌹🙏

  4. مهرداد مانا

    تیر 27, 1402

    ما خسیس نیستیم . لایکمان همیشه نثار میشه
    آقا یک سوال از جنابتان

    البته اول سلام

    بعد : آقا شعر یک اتفاق جهانی ست
    یا زبانی؟

    • درودا حضرت دوست مانای عزیز
      🙏🙏🌹🌹🌹🌹🌹
      اولا:هر هنری اتفاقی جهانی است. از جمله شعر.
      ثانیا: مگر امر دائر است بر این که شعر یا اتفاقی جهانی باشد یا اتفاقی زبانی؟
      چرا نتواند هر دو اتفاق توامان باشد؟

  5. طارق خراسانی

    تیر 28, 1402

    سلام و درود

    عالی ست

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

  6. محمدعلی رضاپور

    تیر 28, 1402

    سلام و درود و خدا قوت
    استاد گرانقدرم جناب حاج محمدی عزیز

    بزرگوار! دعوتید به حسينيه ی مجازی سایت:

    https://sherepaak.com/261937/—-