🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سرایِ بی‌کسی

(ثبت: 265578) آبان 23, 1402 

 

وقتی که در بساطِ دلم غیرِ آه نیست
البته حال و روزِ غزل رو به راه نیست

دیدی اگر بدر زدم از این بدن، بدان
کاین تن برایِ عاشقِ تو جان‌پناه نیست

من در مسیرِ عشق توام رهسپارِ محض
راهی که عشق می‌بَرَدَم اشتباه نیست

از چشمِ مست و شوخِ تو من دل نمی‌کَنم
زیرا بغیرِ چشم توام قبله‌گاه نیست

هرگز نبسته‌ام به کسی جز تو دل، چرا؟
چون در جهان بجز تو کسی رشکِ ماه نیست

من از خودم بریده‌ام آری به عشق تو
از خود گسستنم بخدا دلبخواه نیست

من با تمام هستیِ خود درک می‌کنم
دردی چو دردِ دوریِ تو عمرکاه نیست

گاهی شود نصیبم اگر اعتنای تو
بر تن سرم به لطفِ خدا بی‌کلاه نیست

هرگاه بی‌نصیبم از آغوشِ گرمِ تو
چشمت به حال و روزِ دلم کم گواه نیست

گاه از سرایِ بی‌کسی‌ام سر بکش عزیز
《تحقیق حال گوشه نشینان گناه نیست》

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آبان 23, 1402

    سلام ‌و‌درود‌ بر استاد گرانمهرم
    جناب ابراهیم حاج‌محمدی

    هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
    خصوصا برای شاعران
    شاعری که به معنای واقعی عاشق می شود سبک و سیاق شعرش تغییر و آثارش هم ماندگار خواهد شد .
    عاشقانه زیبایی از شما خوانده و لذت بردم

    در پناه خدا 🌱👌👏👏👏👏👏👏👌🌱

    • درود حضرت دوست 🌹🌹🌹🌹❤️🌹🌹حضور ارجمند و نظر لطفتان را سپاسگزارم. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹در پناه حضرت حق باشید و شاداب و تندرست🌹🌹🌹🌹

  2. معین حجت

    آبان 23, 1402

    درود استاد حاج محمدی بزرگوار …
    بسیار دلنشین سروده اید👏👏👏💐💐💐

    • درو. بر استاد حجّت عزیز و ارجمند 🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹🌹 بسیار سپاسگزارم🌹🌹🌹🌹زنده باشید و شاداب🙏🌹🌹🌹🌷🌺🌸

  3. برهان جاوید

    آبان 25, 1402

    درود استاد حاج محمدی گرامی
    بسیار زیبا و دلنشین
    پاینده و پیروز باشید
    🌺🌺🌺👏👏👏