🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 مستِ شطح و طاماتم

(ثبت: 267724) بهمن 24, 1402 

 

حظ نمی‌بَرَد چون من آینه وقارت را
می‌بَری کی آیا پی حال این دچارت را؟

بی‌قرارِ خود کردی عام و خاص‌ِ ما را تا
رویِ شانه افشاندی زلفِ مشکبارت را

پُرکرشمه می‌ریزی عشوه پس نپرس از من
می‌دهی چرا از دست نبض اختیارت را؟

ردخُوری مگر دارد دلفریبی‌ات؟ هرگز
پیش می‌بَری با این حیله تا که کارت را

عاشقت چو بی‌چُونم، می‌کُنی چه افسونم؟
ای که می‌خورد حسرت یاسمن عذارت را

دیدمت به خود گفتم: دل ببند و مجنون شو
بعد از آن ببین روشن، تیره روزگارت را

گفتمت که شیداتم، مستِ شطح و طاماتم
گفتی‌ام نشانم ده عزم استوارت را

عاشقی اگر بی‌چُون، از خودت بزن بیرون
تا در آوَرَد این عشق دم به دم دمارت را

عاشقت شدم گفتی: بی من آسمان جُل باش
کرده‌ای به عشق آغاز فصل ازدهارت را

بیخود از خودت هستی، شعله‌ور ز سرمستی
دستِ عشق اگر دادی بی‌امان مهارت را

تا نرنجد از دستت جانِ من نکن هرگز
برملاتر از این بر این و آن عیارت را

بیش از این مرنجانم ای فدای تو جانم
قابلیّتی دارد جانِ من نثارت را؟

 

 

 

نظرها
  1. معین حجت

    بهمن 24, 1402

    درود بر استاد حاج محمدی …
    مثل همیشه فاخر و دلنشین👏👏👏🌺🌺🌺

    • درود حضرت استاد حجت عزیز
      ممنون و سپاسگزارم بزرگوار. پاینده باشید و شاداب🌹❤️🌹🌹🙏

  2. طلعت خیاط پیشه

    بهمن 24, 1402

    درود بر استاد ارجمند جناب حاج محمدی
    بسیار زیبا و شورانگیز سروده اید
    در پناه خداشادکام باشید
    🌺🌸👏👏🌺🌸🌿🍃

  3. درود و احترام
    غزل زیبای دیگری از استادحاج محمدی بسیار عالی
    لذت بردم🙏🍃💐🌿🍃🙏

    • درود فراوان حضرت دوست و استاد عزیز جناب یزدانی گرامی. 🌹🌹🌹🌹🌹بسیار سپاس🙏🌹🌹🌹

  4. احمد محسنی اصل

    بهمن 26, 1402

    درود برشما برادر عزیز و ارزشمند م
    سروده ای زیبا از قلم هنرمندتان خواندم وبسیار ممنونم
    برقرار باشید به مهر 🌺🌺

  5. صدیقه پناهنده

    بهمن 27, 1402

    درود استاد.عالی .قلم زیبا نگارتان ماندگار .مانا باشید به مهر