🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 حسرتِ یوم‌المعاد

(ثبت: 266321) آذر 25, 1402 

 

دی شیخِ شهرِ ما به خدا اعتماد کرد
یعنی به باده زخمِ دلش را ضماد کرد

سرمست گشت با دو سه پیک از خودش بُرید
رفع از رگش همینکه شراب انسداد کرد

بر ظلمتِ درونِ دلش روشنی بتافت
شب را به نور طلعت خود بامداد کرد

خورد اندکی تلو تلو و گفت این شراب
فارغدلم ز ماتم و اینگونه شاد کرد

من پیش از این که حوصله‌ام تنگِ تنگ بود
این می عجیب حوصله‌ام را گشاد کرد!

گفتند اگر شراب حرام است بیخود است
باید در این زمینه بسی اجتهاد کرد

مُفتی نبوده هر که که با کلّه‌پوکی‌اش
می را حرام کرد و مرا نامراد کرد

باری اگر نبوده سفیه از چه رو فقیه
می را حرام و ماتمِ ما را زیاد کرد؟

با این سفاهتش به خدا بی‌گمان فقیه
ما را دچارِ حسرتِ یوم‌المعاد کرد

مستانه حُکم داد کزین لحظه واجب است
با هر که هست دشمن مستی جهاد کرد

امضای حکم قتل خودش را کلید زد
خود را شهیدِ راهِ می آن زنده‌یاد کرد

از هر که، هرچه غیرِ خدا دست شسته است
رو، هر که سویِ میکده با انقیاد کرد

 

 

نظرها
  1. معین حجت

    آذر 25, 1402

    درود بر استاد حاج محمدی بزرگوار …
    دستمریزاد…عالی👏👏👏💐💐💐

    • سلام بر حضرت دوست استاد حجت عزیز و ارجمند🙏🌹🌹🌹🌹🌹ممنون و سپاسگزارم عزیز🌹🌹🌹🌹🌹زنده باشید و شاداب

  2. طارق خراسانی

    آذر 25, 1402

    سلام و درود بر حضرت استاد ابراهیم حاج محمدی
    غزلی بسیار زیبا و رندانه است
    اینگونه اشعار ماندگاری شان حتمی ست

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌🌱

    • درود حضرت دوست جناب استاد طارق عزیز🌺🌺🌺🌺سپاس فراوان🙏❤️🌹🌹پاینده باشید

  3. طلعت خیاط پیشه

    آذر 26, 1402

    درود بر استاد حاج محمدی ارجمند
    غزلی بسیار زیبا سروده اید
    🙏🌺🌸💐

  4. درود بر استادم
    عااالیست دستمریزاد قلمتان نویسا لذت بردم ❤️👏👏👏👏

  5. درود جناب استاد حاج محمدی
    با آرزوی توفیق الهی در پناه حضرت حق 🌹🌹

  6. درود استاد .رقص قلمتان ماندگار